Tu cât poluezi pe net?, te întreabă IDEO IDEIS

CoolNews
share

Tu cât poluezi pe net? este întrebarea prin care cea de-a 14-a ediție a festivalului IDEO IDEIS (06-12 august, Alexandria), propune responsabilitatea ca temă de gândire pentru publicul adolescent, dar nu numai. Adolescenții din România sunt nativi digital și petrec mult timp pe rețelele de social media, motiv pentru care campania IDEO IDEIS se referă în mod specific la responsabilitatea online, care îi privește în mod direct pe aceștia. Fie ca utilizatori activi ai rețelelor de social media, care creează sau dau mai departe conținut, sau ca utilizatori pasivi, fiecare persoană din online are un cuvânt de spus în propagarea unor fenomene ca fake news, revenge porn sau hate speech, pe care IDEO IDEIS își propune să le explice tinerilor, pentru ca aceștia să se poată proteja de ele.

Am provocat adolescenți din comunitatea IDEO IDEIS să se filmeze vorbind despre comportamentele online care li se par nocive. Adolescenții au invocat trolling-ul, comentariile negative (bullying sau hate speech) și ipocrizia de a te prezenta altfel în mediul online decât ești în realitate, sau de a adera unor cauze pe care nu le susții decât virtual. VEZI CLIPUL CAMPANIEI „Tu cât poluezi pe net?”

86% dintre tinerii din România cu vârste cuprinse între 14 și 17 ani intră pe net de pe telefonul mobil, iar 74% dintre ei au smartphone – procentul crește la 80 după vârsta de 18 ani. 81% dintre ei stau pe Facebook iar Instagram este rețeaua socială care are cea mai mare creștere la acest segment de vârstă: 40% în 2018, față de 15% în 2014. Acestea sunt câteva dintre cifrele pe anul trecut ale unui studiu de monitorizare a comportamentului media în România care pune în cifre clare obiceiurile online ale tinerilor. Conform acestui studiu, adolescenții de azi nu mai sunt influențați doar de familie, prieteni și colegi, ci foarte mult de informațiile din mediul online, la care au acces de mici. Crescuți în fața ecranelor digitale, adolescenții sunt conștienți de faptul că și ei pot avea un impact asupra altora în acest mediu, dar în același timp experiența social media le dă tendința să caute gratificări imediate și să gândească mai puțin lucrurile dintr-o perspectivă pe termen lung.

Studiul a fost realizat de Starcom România și poate fi consultat aici.

Conform aceluiași studiu, 32% dintre tinerii între 14 și 17 ani din România au încredere în influenceri. Cu aproape 400.000 de followeri pe Instagram și YouTube, Magdyz este una dintre cele mai cunoscute vloggerițe în acest segment de vârstă și s-a alăturat campaniei IDEO IDEIS cu un mesaj față de responsabilitatea influencerilor.

„O greșeală foarte mare pe care o fac creatorii de conținut: nu se afișează aproape de realitate și vă fac să credeți că viețile lor sunt perfecte. Sau se iau de aspectul vostru fizic reacționând la clipuri în care voi apăreți, fără să se gândească. Așa că dacă vreodată ai râs de altă persoană sau te-ai luat de ea pentru că nu avea aceleași principii pe care tu le ai, vreau să te întreb: Tu cât ai poluat pe internet?”

Articole similare

Ideo Ideis - Festivalul Național de Teatru Tânăr adună liceeni din 9 orașe

Ideo Ideis Festivalul Național de Teatru Tânăr, ajuns la ediția cu numărul 16, va avea loc între 9 ș...

Andreea Esca, Radu Muntean, Micutzu și Magdyz vorbesc despre responsabilitate la IDEO IDEIS 14

9 spectacole de teatru profesionist, 9 de teatru tânăr, 5 filme noi, 24 de ateliere de educație non-...

Dragoș Bucur, Tudor Chirilă și Dana Rogoz sunt printre noii mentori ai IDEO IDEIS

Dragoș Bucur, Tudor Chirilă, Andreea Grămoșteanu, Dana Rogoz, Judith State și Cosmina Stratan se ală...