Confidenţialitate

STUDIU: 5 din 10 români se declară mulțumiți

NEWS
share

5 din 10 români se declară mulțumiți de starea lor de spirit, iar relațiile cu persoanele apropiate (familie, prieteni sau partener), locul de muncă actual și mediul de lucru sunt printre principalele motive de mulțumire pentru peste 50% din locuitorii din România, potrivit unui studiu Reveal Marketing Research.

În iunie 2021, 50% din români au afirmat că sunt mulțumiți de relaţiile lor cu familia și prietenii, iar 10% se declară nemulțumiți de aceste relații.

Persoanele singure și de vârstă mijlocie par să fie mai mulțumite de relațiile cu familia și prietenii (63%), comparativ cu tinerii cu educație superioară și venit ridicat (45%).

Dacă în decursul anului 2020 satisfacţia faţă de relația cu partenerul/partenera, deşi pozitivă, a avut un nivel mai scăzut pe fondul unei stări de spirit nu tocmai bună a românilor, începând cu luna februarie a anului în curs, a înregistrat un nivel constant ridicat. Cel mai mare grad de satisfacţie faţă de relația cu partenerul/partenera se întâlnește la tinerii cu educație superioară și venit ridicat, cu un procent de 47%, mai arată raportul Reveal Marketing Research.

Mulțumirea apare în principal în rândul segmentelor cu educație și venit ridicat (70%) și în rândul tinerilor profesioniști (50%). La polul opus, cei care se declară nemulțumiți sunt familiile tradiționale (36%) și persoanele singure de vârstă mijlocie (32%).

Nu este surprinzător că mulţumirea legată de sectorul profesional este direct proporţională cu mulțumirea față de celelalte aspecte ale vieții: starea de spirit și relațiile sociale – cu familia, prietenii și partenerul/partenera de viață.

Ce ne arată, practic, studiul este faptul că încep să conteze din ce în ce mai mult aspectele care țin de starea noastră emoțională, ca oameni, și de crearea unui cadru care să motiveze mai degrabă prin aspecte intrinseci decât prin cele de ordin extrinsec.

Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat în perioada februarie – iunie pe un eşantion reprezentantiv național (urban și rural). Marja de eroare este de +/-3%.

FOTO: Marius Mantea

Articole similare

STUDIU: „Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”?

„Munca de acasă” se transformă în „munca de oriunde”? Doar 1 din 5 angajați consideră că ar obține a...

Ce hoteluri rezervă românii pentru aventuri extraconjugale?

Ce hoteluri rezervă românii pentru aventuri extraconjugale? Da, cineva a fost curios să afle răspuns...

STUDIU: Cum s-au schimbat vacanțele românilor

Pandemia a schimbat obiceiurile de vacanță ale românilor din mediul urban, 2020 fiind anul vacanțelo...