Poliția Română și Mercury 360 au lansat campania de prevenire a furtului din locuințe „CATALOGUL DE FURTURI”.
Pentru a ilustra modul în care operează infractorii, a fost creat un personaj fictiv numit Luis Calificatu care a urmărit zeci de utilizatori de social media, printre care și 8 influenceri, și le-a transformat pozele personale într-un catalog cu obiecte de vânzare.
Cu acordul utilizatorilor „filați” pe rețelele de socializare, personajul Luis Calificatu a preluat pozele acestora și le-a repostat pe profilul său de Instagram, modificate: cu fețele acestora ascunse și cu obiectele de valoare semnalizate prin descrieri și prețuri de vânzare la negru.
Cei care au fost curioși să afle cine este au putut vedea pe profilul său un întreg catalog cu poze preluate și modificate, cu obiecte ale altor utilizatori puse la vânzare alături de promisiunea „disponibil în curând”.
După o serie de reacții de indignare stârnite pe Instagram, campania a dezvăluit mesajul Poliției Române: „Ce e postat e filat. Ai grijă ce dai din casă!”
foto: Poliția Română