UBER face masca de protecție obligatorie pentru șoferii și clienții din România

NEWS
share

În timp ce guvernele încep să ridice din restricțiile impuse pentru limitarea răspândirii epidemiei de coronavirus, Uber ia noi măsuri pentru a-i ajuta pe toți utilizatorii aplicației să rămână în siguranță și să aibă grijă de sănătatea lor. 

Începând de săptămâna viitoare, tuturor șoferilor, curierilor și utilizatorilor Uber din România le vor fi afișate în aplicație informații referitoare la siguranță, alături de o listă de măsuri pe care trebuie să le respecte, înainte de o cursă.  

Șoferilor li se va cere să își facă un selfie pentru a confirma că poartă o mască de protecție sau că își acoperă fața, prin intermediul tehnologiei de verificare din aplicație. Cei care nu respectă această măsură nu se vor putea conecta și nu vor putea utiliza aplicația. În plus, aceștia vor fi rugați să confirme că au luat măsuri suplimentare de siguranță, cum ar fi dezinfectarea mașinilor în mod regulat, sau oferirea de dezinfectant pentru mâini călătorilor. Compania va echipa gratuit mașinile șoferilor cu panouri separatoare din plastic în următoarele săptămâni, după ce, în ultima lună, le-a oferit acestora produse dezinfectante.

Călătorii vor primi în aplicație notificări referitoare la siguranță, înainte de începerea unei curse. Aceștia vor fi rugați să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.

Aceste noi măsuri de siguranță vor fi introduse începând de luni, 18 mai, și vor rămâne în vigoare până la finalul lunii iunie, când vor fi revizuite conform următoarelor recomandări oficiale de sănătate. 

Lista măsurilor pentru siguranță luate de Uber în România: 

  • Panouri de protecție în mașini: Uber lucrează cu un partener local din București, pentru a echipa majoritatea șoferilor activi din România cu panouri separatoare pe parcursul următoarelor săptămâni. Acestea vor ajuta la păstrarea unei distanțe sigure în mașină, între șoferi și călători. Uber va acoperi costurile pentru mii de astfel de panouri, astfel încât cea mai mare parte a șoferilor să primească unul în mod gratuit în următoarele săptămâni. 
  • Broșuri cu informații despre siguranța în timpul epidemiei COVID: Broșurile cu astfel de informații vor fi amplasate în mașini, pentru a-i informa pe utilizatori și a le aminti de instrucțiunile pentru siguranță. 
  • Produse dezinfectante: În ultimele săptămâni, șoferii au primit sute de produse dezinfectante din partea Uber, în mod gratuit.  În total, Uber le va oferi acestora peste 3.000 de astfel de produse în următoarele săptămâni. 
  • Listă cu măsuri de siguranță pentru șoferi: Șoferilor li se va cere să confirme că au luat măsuri de siguranță și să treacă printr-o verificare în aplicație a utilizării măștii de protecție.
  • Listă cu măsuri de siguranță pentru utilizatori: Utilizatorilor li se va cere să confirme că au luat câteva măsuri cheie recomandate de autoritățile de sănătate publică, cum ar fi spălarea mâinilor înainte de urcarea în mașină, alegerea banchetei din spate în timpul călătoriei și deschiderea geamurilor pentru a facilita ventilația.
  • Anularea curselor în mod gratuit, din motive de siguranță: Șoferii pot alege să refuze o cursă dacă utilizatorul nu poartă o mască de protecție sau nu își acoperă fața. Călătorii pot face același lucru, fără taxe în plus. Anularea curselor se poate face doar din motive de siguranță; 
  • Un nou sistem de feedback pentru igienă și sănătate: Vor fi adăugate noi opțiuni de feedback în aplicație, inclusiv pentru cazurile în care un șofer sau utilizator nu poartă mască de protecție. Utilizatorii care încalcă noile reguli în mod frecvent riscă să aibă accesul blocat în aplicație.   
  • Materiale informative pentru siguranță: Alături de Organizația Mondială de Sănătate, Uber a realizat o serie de sfaturi și recomandări specifice pentru industria de ridesharing și de livrare de mâncare. Aceste materiale vor fi utilizate pentru a informa șoferii, curierii și restaurantele atunci când sunt semnalizate comportamente care pun în pericol siguranța. 
  • Asistență financiară: Șoferii și curieri diagnosticați cu COVID-19 sau care sunt obligați să se auto-izoleze vor primi asistență financiară de la Uber pentru până la 14 zile. În acest timp, ei nu se vor putea conecta în aplicația Uber.
Articole similare

Uber lansează Uber Melc, pe fondul protestelor taximetristilor. Aproximativ 90% mai puțini șoferi și...

Uber lansează Uber Melc, produsul fiind disponibil în aplicație începând de astăzi și până la data d...

Ce își mai uită românii în Uber? Vezi aici topul celor mai ciudate obiecte

La începutul unuia dintre cele mai pline sezoane de călătorie și chiar când Mercur în Retrograd s-a ...

O femeie din Marea Britanie s-a îmbătat și a chemat un taxi în Ucraina prin Uber. Cursa valora 6000 ...

Leoni Fildes, mama a doi copii, a spus că s-a bucurat de câteva „pahare de gin roz duble” și a dat p...