Trenurile ar trebui să circule pe sub București, după modernizarea Gării de Nord

CoolNews, VirginTonic
share

Dacă trenurile merg ca melcul, măcar gara să arate bine! Probabil că l-a asta s-au gândit cei din Ministerul Transporturilor, care anunță că vor începe modernizarea Gării de Nord din București.

Ministrul Răzvan Cuc, amenințat cu remanierea de șefa Viorica Dăncilă, bagă cărbuni pe proiecte care așteaptă de mult să fie puse în practică.

În urmă cu un an reporterii ProTV prezentau la Inspectorul Pro un material prin care arătau cum „Gara de Nord, cel mai mare nod de cale ferată din țară, pune în pericol milioane de călători, an de an.”

Asta pentru că există riscul ca bucăți mari din pereții stației să cadă pe călători, peroanele au pavajul spart, scaunele sunt aproape inexistente, iar când plouă apa se infiltrează înăuntru.

Autoritățile spuneau atunci că nu găsesc fonduri pentru renovare și consolidare.

Însă, Răzvan Cuc a prezentat miercuri un proiect futurist, dar nu a putut spune exact când vor începe lucrările și nici câți bani vor fi investiți.

Ce știm, însă, e că autoritățile vor să păstreze cât de mult din actuala clădire. Pe lângă, se vor construi un nou acoperiș din sticlă și un nou centru comercial chiar în interiorul gării.

Noua gară va avea, în teorie, două noi terminale. Primul va fi la suprafață, iar acolo se vor opri toate trenurile când ajung în București.

Al doilea terminal va fi unul subteran și se va afla la o adâncime de aproximativ 28 de metri. Au ales autoritățile această distanță astfel încât să nu se intersecteze cu liniile de metrou.

Aproximativ 20.000 de oameni tranzitează Gara de Nord din București, în fiecare zi.

Gara de Nord a fost scoasă la licitație pentru modernizări încă din 2011.

De-a lungul anilor, în spațiul public au fost anunțate mai multe proiecte între care mutarea gării în subteran și construirea de tuneluri care să o lege cu Gara Obor și Gara de Sud. Niciunul dintre aceste planuri nu a fost realizate.

Articole similare

Trenurile ar trebui să circule pe sub București, după modernizarea Gării de Nord

Dacă trenurile merg ca melcul, măcar gara să arate bine! Probabil că l-a asta s-au gândit cei din Mi...

Cum va fi modernizat serviciul 112 din România

Guvernul are planuri mărețe în privința serviciului național al apelurilor de urgență pe care îl vre...
X