STUDIU: Întrebarea „Ce-a vrut să spună autorul?” îndepărtează copiii de citit

CoolNews
share

Ce-a vrut să spună autorul?” este întrebarea care strică farmecul lecturii.

Un studiu făcut de o echipă de cercetători canadieni, arată că prea multe analize de text la școală riscă să îndepărteze copiii de citit.

Cei care citeau cu plăcere în copilărie, dar și-au pierdut în timp interesul, susțin că de vină sunt experiențele școlare.

Autorii studiului spun că problema vine de la faptul că este o mare diferență între a citi de drag și lectura pentru analiza textului, care implică un efort psihologic.

Copiii se îndepărtează de cititul voluntar, dacă această sarcină devine dominantă.

Studiul a fost făcut la Universitatea Concordia din Montreal, iar la el au participat 200 de studenți.

Autorii lui susțin că analiza de text este totuși importantă în cadrul studiilor, dar elevii trebuie încurajați că cititul nu are doar o valoare utilitară.

FOTO: Unsplash Adam Winger

Articole similare

[BREAKFAST] Vinul – prieten sau dușman? Studiul care va schimba modul în care privim alcoolul

Un experiment de proporții are loc în Spania și promite să aducă, în sfârșit, răspunsuri clare într-...

[BREAKFAST] Cum îți păcălește creierul timpul când faci sport intens

Un nou studiu publicat în revista Brain and Behavior dezvăluie un fenomen fascinant: în timpul exerc...

[BREAKFAST] Reclamele la mâncare, pericol ascuns: copiii consumă cu 130 de calorii mai mult după doa...

Un nou studiu realizat în Marea Britanie scoate la iveală un adevăr alarmant: doar cinci minute de r...