STUDIU: Întrebarea „Ce-a vrut să spună autorul?” îndepărtează copiii de citit

CoolNews
share

Ce-a vrut să spună autorul?” este întrebarea care strică farmecul lecturii.

Un studiu făcut de o echipă de cercetători canadieni, arată că prea multe analize de text la școală riscă să îndepărteze copiii de citit.

Cei care citeau cu plăcere în copilărie, dar și-au pierdut în timp interesul, susțin că de vină sunt experiențele școlare.

Autorii studiului spun că problema vine de la faptul că este o mare diferență între a citi de drag și lectura pentru analiza textului, care implică un efort psihologic.

Copiii se îndepărtează de cititul voluntar, dacă această sarcină devine dominantă.

Studiul a fost făcut la Universitatea Concordia din Montreal, iar la el au participat 200 de studenți.

Autorii lui susțin că analiza de text este totuși importantă în cadrul studiilor, dar elevii trebuie încurajați că cititul nu are doar o valoare utilitară.

FOTO: Unsplash Adam Winger

Articole similare

[BREAKFAST] Campioana cititului rapid: o profesoară din Brașov impresionează lumea

Teodora Voinescu, profesoară de limba română la Colegiul Național de Informatică „Grigore Moisil” di...

Reese Witherspoon a anunțat că va lansa o carte thriller împreună cu autorul Harlan Coben

Actrița Reese Witherspoon și-a surprins recent fanii cu o veste entuziasmantă: va lansa primul său t...

Calitatea ascunsă care ne face mai atractivi, conform unui studiu surprinzător

Când vine vorba de atracție, majoritatea ar crede că aspectul fizic sau umorul joacă un rol decisiv....