STUDIU: Întrebarea „Ce-a vrut să spună autorul?” îndepărtează copiii de citit

CoolNews
share

Ce-a vrut să spună autorul?” este întrebarea care strică farmecul lecturii.

Un studiu făcut de o echipă de cercetători canadieni, arată că prea multe analize de text la școală riscă să îndepărteze copiii de citit.

Cei care citeau cu plăcere în copilărie, dar și-au pierdut în timp interesul, susțin că de vină sunt experiențele școlare.

Autorii studiului spun că problema vine de la faptul că este o mare diferență între a citi de drag și lectura pentru analiza textului, care implică un efort psihologic.

Copiii se îndepărtează de cititul voluntar, dacă această sarcină devine dominantă.

Studiul a fost făcut la Universitatea Concordia din Montreal, iar la el au participat 200 de studenți.

Autorii lui susțin că analiza de text este totuși importantă în cadrul studiilor, dar elevii trebuie încurajați că cititul nu are doar o valoare utilitară.

FOTO: Unsplash Adam Winger

Articole similare

[BREAKFAST] Țara în care bărbații sunt încurajați cu bani pentru a face copii. Pot primi până la 730...

Într-o încercare de a combate scăderea ratei natalității, Coreea de Sud a introdus o măsură inedită ...

Activități pentru copii și părinți de 1 Iunie: Sărbătorește Ziua Copilului alături de cei mici...

Ziua Internațională a Copilului, sărbătorită pe 1 iunie, este o ocazie minunată pentru părinți să pe...

[BREAKFAST] Ce determină trei sferturi dintre bărbaţi să regrete că s-au căsătorit?

Regreţi că te-ai căsătorit? Fericirea nunţii durează până când oamenii încep să se întrebe dacă au l...