STUDIU: Întrebarea „Ce-a vrut să spună autorul?” îndepărtează copiii de citit

CoolNews
share

Ce-a vrut să spună autorul?” este întrebarea care strică farmecul lecturii.

Un studiu făcut de o echipă de cercetători canadieni, arată că prea multe analize de text la școală riscă să îndepărteze copiii de citit.

Cei care citeau cu plăcere în copilărie, dar și-au pierdut în timp interesul, susțin că de vină sunt experiențele școlare.

Autorii studiului spun că problema vine de la faptul că este o mare diferență între a citi de drag și lectura pentru analiza textului, care implică un efort psihologic.

Copiii se îndepărtează de cititul voluntar, dacă această sarcină devine dominantă.

Studiul a fost făcut la Universitatea Concordia din Montreal, iar la el au participat 200 de studenți.

Autorii lui susțin că analiza de text este totuși importantă în cadrul studiilor, dar elevii trebuie încurajați că cititul nu are doar o valoare utilitară.

FOTO: Unsplash Adam Winger

Articole similare

[BREAKFAST] Ce determină trei sferturi dintre bărbaţi să regrete că s-au căsătorit?

Regreţi că te-ai căsătorit? Fericirea nunţii durează până când oamenii încep să se întrebe dacă au l...

INTERVIU EXCLUSIV | Martin Österdahl (director executiv Eurovision): Motivația de a lucra în industr...

Născut și crescut în Suedia, Martin Österdahl are o carieră lungă și impresionantă în domeniul media...

[BREAKFAST] Tot mai mulţi părinţi pleacă în călătorii cu câte un singur copil

Călătoria cu câte un singur copil îi face pe părinți să pară mai răbdători și mai prezenți pentru co...