Confidenţialitate

STUDIU: Întrebarea „Ce-a vrut să spună autorul?” îndepărtează copiii de citit

CoolNews
share

Ce-a vrut să spună autorul?” este întrebarea care strică farmecul lecturii.

Un studiu făcut de o echipă de cercetători canadieni, arată că prea multe analize de text la școală riscă să îndepărteze copiii de citit.

Cei care citeau cu plăcere în copilărie, dar și-au pierdut în timp interesul, susțin că de vină sunt experiențele școlare.

Autorii studiului spun că problema vine de la faptul că este o mare diferență între a citi de drag și lectura pentru analiza textului, care implică un efort psihologic.

Copiii se îndepărtează de cititul voluntar, dacă această sarcină devine dominantă.

Studiul a fost făcut la Universitatea Concordia din Montreal, iar la el au participat 200 de studenți.

Autorii lui susțin că analiza de text este totuși importantă în cadrul studiilor, dar elevii trebuie încurajați că cititul nu are doar o valoare utilitară.

FOTO: Unsplash Adam Winger

Articole similare

Îi recunoști? Vezi aici cum arătau artiștii tăi preferați când erau mici

La mulți ani!! Tuturor copiilor și tuturor celor care încă se simt copii. Astăzi, de 1 iunie, i-am r...

Ei sunt cei mai cool profesori din țară, premiați la Gala Merito

Proiectul Merito, inițiat de Măriuca Talpeș, cofondatoare Bitdefender, a premiat anul acesta 14 prof...

[BREAKFAST] Profesorilor le va fi interzis prin lege să facă meditații cu elevii lor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, anunţă că în viitoarea lege a Educaţiei va fi prevăzută interdi...