Advertisement
Advertisement

Obținerea certificatului digital UE privind COVID, în 8 pași

NEWS
share

De la 1 iulie vom putea călători în Uniunea Europeană cu certificatul digital UE privind COVID. Guvernul a aprobat, marți seară, ordonanța de urgență privind punerea în aplicare a măsurii.

Persoanele vaccinate, care au test negativ ori au trecut prin boală vor obține de pe site-ul certificat-covid.gov.ro. – un cod QR pe care să îl prezinte la vamă.

Interfața aplicației este intuitivă, iar în mai puțin de 10 pași, poate fi obținut certificatul digital UE privind COVID:

1. Autentificarea se face pe baza unei adrese de e-mail.
2. Dacă e-mail-ul este valid, sistemul informatic trimite un link, care după accesare va direcționa utilizatorul în pagina principală a platformei.
3. Se accesează butonul verde „Certificat nou”.
4. Se alege tipul actului de identitate în baza căruia solicitantul a fost înregistrat la testare sau vaccinare.
5. Cetățenii români și cei cu CNP emis de autoritățile române accesează butonul „CNP”, urmat de categoria de vârstă. În câmpurile dedicate, introduc: codul numeric personal, seria și numărul actului de identitate, inițiala numelui, inițiala prenumelui și tipul certificatului dorit. Cetățenii străini selectează opțiunea „Pașaport/Act de identitate” și completează câmpurile care cuprind: „Țara care a emis pașaportul”, numărul „pașaportului sau al cărții de identitate”, inițialele numelui și prenumelui, iar apoi aleg tipul de certificat.
6. În funcție de categorie, se completează:
Pentru generarea certificatului de vaccinare, se alege tipul serului administrat, județul în care a fost vaccinat și se introduce numărul corespondent lunii în care a avut loc vaccinarea.
Pentru generarea certificatului de recuperare după COVID, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care persoana a fost confirmată pozitiv.
Pentru generarea certificatului de testare, se alege județul în care s-a realizat testarea și luna în care s-a efectuat. Pentru acest tip de certificat, valabilitatea este de maximum 72 de ore de la realizarea testului negativ.
7. Se apasă butonul „Salvează”, iar aplicația înregistrează cererea de generare a certificatului digital UE privind COVID.
8. Ulterior, în secțiunea „Listă certificate” se vor putea vizualiza toate certificatele emise de pe acel cont de e-mail.

Important de știut despre certificatul digital UE privind COVID

1. Certificatul este gratuit.
2. În cazul minorilor sub vârsta de 14 ani, este necesar acordul părinților.
3. Timpul de generare a certificatului poate fi de la câteva secunde, până la o oră, în funcție de numărul de solicitări.
4. În momentul generării certificatului, persoana care l-a solicitat este notificată prin e-mail.
5 La intrarea în statele membre ale Uniunii Europene, verificarea certificatelor se realizează prin scanarea codului QR. Utilizatorul îl poate accesa și vizualiza atât din lista de certificate – prin selectarea certificatului, cât și prin descărcarea efectivă, în format *pdf, a documentului, care se poate tipări.

Pentru suport în emiterea certificatelor sau obținerea altor informații privind utilizarea lor, poți suna la numărul de telefon 021.414.44.25.

Certificatul poate fi obținut în format tipărit prin intermediul primăriei în raza căreia își are domiciliul persoana care-l solicită, direcției de sănătate publică sau serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.

Cum arată siteul folosit în România pentru a genera certificatul digital UE privind COVID

STS a prezentat azi mai multe capturi cu siteul certificat-covid.gov.ro, care va deveni operațional de joi, 1 iulie 2021.  Certificatul nu este un document obligatoriu, însă cu ajutorul lui persoanele care s-au vaccinat anti COVID-19, s-au recuperat după această afecțiune sau dețin un rezultat negativ la testarea COVID-19 pot dovedi situația lor epidemiologică.

Certificatele includ un cod QR care va conține o semnătură digitală, astfel încât, la citirea acestuia, să poată fi verificată autenticitatea, integritatea și validitatea documentului. Semnătura digitală este pusă la dispoziție de STS, astfel încât cetățenii nu au nevoie de o semnătură digitală proprie.





Articole similare

Noi măsuri adoptate de Comitetul Național pentru Situații de Urgență (DOCUMENTE)

Comitetul Național pentru Situații de Urgență a adoptat Hotărârea numărul 50 privind propunerea adop...

România a modificat lista statelor cu risc epidemiologic ridicat

Lista statelor cu risc epidemiologic ridicat a fost actualizată de autoritățile române.35 de state s...

Florin Cîţu a anunţat că de la 1 august vor fi noi relaxări

Întrebat dacă vor exista noi restricţii sau relaxări de la 1 august, premierul Florin Cîţu a spus că...