Fostul manager al unei multinaţionale a dat în judecată compania pentru care a lucrat și cere despăgubiri de peste două milioane de lei. Dosarul scoate la iveală că multinaţionala a angajat un detectiv particular care să verifice cât lucrează managerul, scrie adevarul.ro.
În proces, fostul administrator a arătat că în totul a început în urmă cu 16 ani, când i s-a propus să se se ocupe de operaţiunile din România ale companiei care are afaceri în mai multe ţări. In 2007, bărbatul s-a mutat din Israel în România, împreună cu familia, urmând să fie administrator al companiei din România şi să se ocupe de tot ce înseamnă management, contra unei indemnizaţii care a pornit de la 27.000 de lei în 2007 şi a ajuns la 42.000 de lei în 2017. Acestei sume i s-au adăugat o serie de beneficii: asigurare de sănătate privată pentru administrator şi familia lui, o poliţă privată la o companie de asigurări din Elveţia şi costul de şcolarizare pentru unul dintre copii, la Şcoala Americană.
În proces, fostul administrator a arătat că sub conducerea sa operaţiunile din România ale companiei au avut „o ascensiune fulminantă”, ajungând să aibă 26 de puncte de lucru, ajungând a treia companie de la nivelul holdingului care operează în şapte ţări.
In a doua zi de Crăciun din 2017 a fost convocat de CEO-ul companiei-mamă şi anunţat că i-a fost revocat mandatul de administrator al operaţiunilor din România. „Răspunsul CEO a fost acela ca am investit economiile mele alături de tatăl meu si alti prieteni din copilărie in achizitonarea unor apartamente si in acest fel nu mi-am dedicat timpul 100% companiei”, a arătat administratorul revocat în proces.
Compania dată în judecată s-a apărat arătând că, de la un anumit moment, s-a observat că administratorul a început să prezinte un interes scăzut faţă de treburile companiei, petrecând puţin timp la birou şi vizitând rar punctele de lucru ale societăţii.
Managerul a fost urmărit pas cu pas timp de două săptămâni, timp în care s-a constatat că administratorul lucra pentru companie două ore pe zi, iar in restul timpului se ocupa de afacerilor personale.
Potrivit raportului întocmit de detectiv, în perioada de monitorizare, managerul operaţiunilor din România ale multinaţionalei îşi renova unul dintre apartamente, vizitând „frecvent” magazinele Dedeman, Hornbach, Brico Depot, Romstal, Ikea, Leroy Merlin.
Concluzia companiei a fost că pentru administratorul său din românia „biroul era un detaliu dintr-o lungă listă de activităţi fără legătură cu atribuţiile sale”.
Cererea fostului manager de acordare a despăgubirilor a fost respinsă. Într-adevăr reclamantul nu mai acţiona în interesul societăţii, utilizând resursele companiei în propriul beneficiu şi era în principal preocupat de propria întreprindere, iar nu de corectarea minusurilor imputate la precedentele întrevederi cu superiorii acestuia”, a decis Tribunalul Bucureşti. Procesul continuă la Curtea de Apel Bucureşti, potrivit adevarul.ro
foto/Pixabay