Google a oprit complet vânzarea de publicitate online în Rusia, potrivit Reuters. Decizia gigantului tehnologic se aplică pentru YouTube, Google și partenerii externi de publicare, extinzând interdicțiile pe care le-a implementat de la începutul invaziei ruse în Ucraina.
„În lumina circumstanțelor extraordinare, întrerupem reclamele Google în Rusia”, a declarat compania organizației de știri într-un comunicat. „Situația evoluează rapid și vom oferi actualizări atunci când este cazul”.
Gigantul tehnologic a blocat RT și alte canale rusești să genereze venituri din reclame pe YouTube la sfârșitul lunii februarie, înainte de a împiedica mass-media de stat rusă să își monetizeze conținutul pe platformele sale. De asemenea, a interzis tot felul de reclame care urmăresc să profite de situație, cu excepția cazului în care sunt reclame împotriva războiului.
Google nu este singura companie de tehnologie care a implementat modificări legate de reclame în întreaga regiune. Twitter a întrerupt rapid reclamele și recomandările în Rusia și Ucraina după ce a început invazia „pentru a se asigura că informațiile critice privind siguranța publică ajung la public și reclamele nu împiedică în niciun fel”.
Facebook a blocat mass-media de stat rusă să difuzeze reclame pe platforma sa, după ce autoritățile țării au restricționat parțial accesul la rețeaua de socializare. Mai recent, a blocat accesul la RT și Sputnik în UE și Ucraina înainte de a retrograda toate mass-media de stat ruse pe site-ul său din întreaga lume. Microsoft a interzis RT și Sputnik și de pe platforma sa și a scos aplicațiile de știri „mincinoase” din magazinul său de aplicații.