[BREAKFAST] Klarna readuce oamenii la birou: inteligența artificială nu a livrat empatie

CoolNews, NEWS
share

După ce a concediat aproximativ 1.000 de angajați și a blocat angajările, compania Klarna părea convinsă că viitorul serviciului pentru clienți este complet digital. Chatbot-ii păreau soluția perfectă: preluau două treimi din interacțiuni și promiteau reducerea semnificativă a costurilor. Doar că, între promisiunea eficienței și realitatea umană, s-a deschis o prăpastie.

Clienții au început să se plângă rapid: conversații reci, lipsite de empatie, răspunsuri standardizate care nu rezolvau problemele reale. Deși economisirea părea inițial un succes pe hârtie, experiența utilizatorului a avut de suferit. Iar pentru o companie care oferă servicii financiare, lipsa de încredere și frustrarea clientului pot deveni rapid o criză de imagine.

Klarna a recunoscut în cele din urmă că a subestimat puterea interacțiunii umane. Flexibilitatea, intuiția și capacitatea de a asculta nu pot fi (încă) replicate de un robot. În fața valului de nemulțumiri, compania își revizuiește acum întreaga strategie și a început să reangajeze personalul concediat. Se pare că empatia și adaptabilitatea sunt, totuși, trăsături esențiale pentru un serviciu de calitate.

Acest episod nu este doar o lecție pentru Klarna, ci pentru întreaga industrie: tehnologia e utilă, dar nu poate înlocui complet umanul. Într-o lume în care eficiența contează, companiile descoperă că uneori, cel mai eficient lucru este chiar omul.

sursa foto: Shutterstock

Articole similare

[BREAKFAST] 11 ani de minciuni și peste 300.000 de euro pierduți: cum a fost înșelat un pensionar di...

Un caz cutremurător de înșelăciune iese la iveală în Sibiu, unde un bărbat de 49 de ani este acuzat ...

[BREAKFAST] Descoperire majoră: cercetătorii identifică gene asociate cu tulburarea obsesiv-compulsi...

O echipă de cercetători din Australia a făcut un pas important în înțelegerea tulburării obsesiv-com...

[BREAKFAST] Cum să mănânci ca un adevărat italian (și să nu jignești bucătarul)

Dacă ajungi în Italia și vrei să mănânci în 20 de minute, mai bine te oprești la un fast food. Adevă...