Probabil că șitiți deja, sau ați trăit pe pielea voastră, problemele pe care Uber, Bolt și Clever, cele trei mari platforme de ride-sharing din România. Utilizatorii acestor aplicații au parte, din ce în ce mai des, ori de timpi de așteptare foarte mari, ori de o lipsă totală a mașinilor.
„Am ajuns la o înțelegere și este un pas mare înainte pe care l-am făcut și pe care ar fi trebuit să îl facem în urmă cu două luni. Autoritățile ne-au promis că astăzi vor pune în dezbatere publică proiectul de ordonanță, dar acest lucru nu schimbă cu nimic ce se întâmplă: amenzi și timp pierdut”, spune Cătălin Codreanu, președinte al Coaliției pentru Economica Digitală pentru Economica.net
Ordonanța de urgență care ar trece în legalitate platformele de ride-sharing ar putea fi adoptată săptămâna viitoare de către Guvernul României, după cum a promis Viorica Dăncilă.
Potrivit colegilor de la Europa FM, noile reglementări vor asigura condiții egale de autorizare între aplicațiile de transport alternativ și companiile de taxi.
În urma discuțiilor de azi, toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar. Urmează ca toate aplicațiile de transport alternativ să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate. Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.
“Susținem intenția Guvernului de a crea condiții egale între șoferii de taxi și cei de transport alternativ, promovând o concurență loială între cele două tipuri de servicii pe piața din România, care să protejeze cetățenii, șoferii și să contribuie la creșterea calității serviciilor de transport.
Clever a reprezentat atât interesele șoferilor de taxi, cât și dezvoltarea generală a serviciilor de transport, în contextul în care piața se confruntă cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut astăzi un dialog constructiv cu autoritățile și ne așteptăm ca ordonanța de urgență pentru reglementarea aplicațiilor să fie adoptată săptămâna viitoare, pentru a putea reveni la condițiile optime de funcționare a pieței”, a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager, Clever.
Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării.