Înaintea finalei UEFA Champions League, care s-a desfăsurat la Porto, pe 29 mai, și pentru a sărbători cei 27 de ani de parteneriat, Mastercard a comandat studiul „Suporterii fotbalului”, cu sprijinul ambasadorului José Mourinho.
Potrivit studiului, 86% dintre suporteri cred că a fi fani ai fotbalului îi face să fie mai optimiști în ceea ce privește viața, iar 45% dintre fanii fotbalului european consideră că scandarea alături de ceilalți este ceea ce îi face pe fani pasionați de fotbal. 90% dintre fanii fotbalului cred că emoția pe care o aduc pe stadion îi face pe jucători mai puternici.
12.000 de fani au fost chestionați, 90% dintre ei considerând că pasiunea lor pentru fotbal îi face pe jucători mai puternici.
De asemenea, 86% dintre respondenți au spus că faptul de a se aduna într-un grup pentru a sprijini echipa de fotbal preferată îi face pe oameni să fie mai optimiști în ceea ce privește viața, în general, iar 60% spun că vizionarea desfășurării meciurilor și suita de trări de pe parcursul acestora reprezintă o pregătire bună pentru a face față incertitudinilor din viața de zi cu zi, abilitate care s-a dovedit vitală în acest ultim an.
Rezultatul a fost confirmat de José Mourinho, care crede că fanii sunt fundamentul experiențelor de neprețuit din fotbal.
„Acea pasiune, acel zgomot, acea energie, acea presiune de la fani. Chiar și în deplasare, chiar și fanii altor cluburi, acest antagonism … desigur că avem nevoie de toate acestea”, spune José Mourinho.