Împlinind 20 de ani de la difuzarea primelor episoade, „Sex and the city” celebrează faptul că a devenit un fenomen, stârnind o revoluție în ceea ce le privește pe femeile din întreaga lume.
Începând cu primul sezon pe HBO în 1999, serialul „Sex and the city” a fost difuzat în Australia, Irlanda, Marea Britanie, Franța, Germania și Japonia, asumându-și riscul de a dezvălui tuturor telespectatorilor aventurile sexuale ale celor patru prietene: Carrie, Charlotte, Miranda și Samantha.
„Sex and the city” a devenit ușor o uriașă forță globală, garantând succesul pantofilor lui Manolo Blahnik, dar și a multor alte brand-uri care au apărut în show.
Mai presus de toate însă, „Sex and the city” a stârnit o revoluție în rândul femeilor din Asia și țările estice, cunoscute pentru conservatorism. Simțul libertății a crescut, ba chiar a dus la interzicerea serialului în unele țări, însă în Japonia a adus numai beneficii femeilor, arătându-le că e ok să folosească termenul sex.
„În Japonia asta e o influență destul de puternică pentru că acum femeile tinere își găsesc vocea și știu ce să ceară de la o relație”, transmite Veronica Chambers, autoarea cărții „Kickboxing Geishas: Cum își schimbă nația femeile moderne din Japonia”.
Show-ul a rămas totuși tabu până în 2010 când filmul „Sex and the city 2” ce trebuia să prezinte vacanța celor patru prietene în Abhu Dabi a pus Dubai-ul și Emiratele Arabe la grea încercare, reprezentanții respingând scenariul după ce l-au citit. Filmul a fost filmat în Maroc.
Formatul show-ului a permis în cele din urmă ca povești ale femeilor din toată lumea să fie spuse, fără ca virginitatea, sexul și relațiile să mai fie un subiect tabu.