Părinții elevilor din clasa a II-a B de la Colegiul „Mihai Eminescu” din Iași spun, într-un comunicat de presă, că tatăl copilului căruia învățătorul i-ar fi corectat greșit lucrarea a acționat cu rea-credință.
Oamenii au explicat că cerința exercițiului spunea clar că elevii trebuie, mai întâi, să copieze textul greșit și apoi să-l corecteze. Prin faptul că elevul a scris direct varianta corectă înseamnă că prima parte a cerinței nu a fost respectată, iar dascălul l-a depunctat pentru treaba asta.
Ionel Tarnoveski, tatăl elevului care a făcut publică o lucrare corectată „greșit” de învățător, ar vrea de fapt să-l denigreze pe acesta, spun cei 23 de părinți care au semnat comunicatul de presă.
Tot ei au explicat că, de multe ori, părintele a avut o atitudine agresivă față de dascăl și că nu participă la întâlnirile organizate periodic la școală. Părinții îl acuză pe tatăl copilului că i-a expus pe elevi „unei stări de tensiune și traumă psihică” și vor cere ajutor la Inspectoratul Școlar Județean Iași pentru „înlăturarea acestui factor destabilizator”.
Ei l-au criticat și pe ministrul Educației, Ecaterina Andronescu pentru că ar fi cerut evaluarea învățătorului din Iași, fără a se documenta despre situație.
Miercuri dimineață, a intrat în discuția online și mama elevului care ar fi fost corectat „greșit” de învățător. Ea a postat alte imagini cu cerințele exercițiilor pe care elevii le-au avut de rezolvat.
Din acestea se observă că dascălul a făcut corectura pentru rezolvarea unei alte cerințe. Copiilor li se cerea să „formuleze 3 enunțuri legate între ele prin înțeles, potrivit imaginilor date”.
Sabina Airinei a explicat că dascălul copilului ei l-a corectat pe acesta pentru propozițiile pe care le-a făcut după imaginile din manual, unde nu i se cerea și să corecteze vreun cuvânt.