(P) Future Jobs Cup își anunță câștigătorii: cine sunt tinerii care s-au clasat pe podiumul competiției create de TikTok și Școala de Valori?

CoolNews, NEWS
share

Într-o lume în care peisajul digital este în continuă schimbare, pregătirea noii generații pentru carierele viitorului este mai importantă ca niciodată. În acest context, Future Jobs Cup, o inițiativă remarcabilă de CSR dezvoltată de TikTok și Școala de Valori, a venit nu doar ca o oportunitate de dezvoltare, ci mai ales ca o provocare creativă pentru tinerii români. Ajuns aproape la final, proiectul aduce în prim-plan tinerii cu cele mai inovatoare idei, alături de proiectele pe care le-au dezvoltat în cadrul competiției.

Încă de la început, Future Jobs Cup și-a propus să creeze un context care să faciliteze dezvoltarea abilităților digitale, precum și pregătirea tinerilor pentru locurile de muncă ale viitorului. Proiectul s-a adresat studenților din toată țara, oferindu-le atât suport educațional în această direcție, cât și oportunitatea de a interacționa cu specialiști și ocazia de a dezvolta proiecte durabile.

După luni de pregătire riguroasă și competiție, inițiativa s-a încheiat cu o festivitate de premiere, care a celebrat creativitatea, inovația și dorința de a schimba.

Drumul spre excelență

De la începutul său în octombrie 2023 și până în prezent, Future Jobs Cup a implicat aproape 2.400 de studenți din principalele universități din România. Participanții au pornit într-o călătorie transformatoare, dobândind competențe digitale esențiale, precum analiza datelor, securitatea cibernetică, utilizarea instrumentelor digitale și editarea video. Dincolo de aptitudinile tehnice, proiectul a pus accent și pe dezvoltarea abilităților soft esențiale, printre care colaborarea, adaptabilitatea, comunicarea, creativitatea, motivația și leadershipul.

Astfel, un punct culminant al inițiativei a fost Future Jobs Academy, care a oferit module de învățare extinse și sesiuni inspiraționale. Participanții au beneficiat de îndrumarea a 40 de mentori de renume din diverse domenii, printre care se numără Andrei Lasc (Brand Catalyst & Founder POARTA 9), Sabina Mihăilescu (Co-fondatoare ÎntreVecini), Ana Vișan (Marketing Manager bestjobs), Ovidiu Mureșanu (Content Creator) sau Cristiana Oprea (Pilot de raliu & Fondatoare Femei în Motorsport). De asemenea, studenții au participat la 10 ateliere și la 37 de activități digitale care au abordat teme importante pentru joburile viitorului.

 

Tineri dedicați și proiecte vizionare

Festivitatea de premiere a competiției Future Jobs Cup a fost o adevărată sărbătoare a creativității și tehnologiei. Aceasta a fost profund marcată de implicarea și devotamentul participanților care și-au prezentat proiectele în fața juriului alcătuit din Silvia Bogdan (Președinte, Școala de Valori), Alina Hinescu (Manager de parteneriate TikTok pentru Europa Centrală), Monica Zara (Partener & Head of Conference, How to Web), Oana Maria Călin (Profesor de Jurnalism și Comunicare în cadrul Facultății de Administrație a Afacerilor, Universitatea București) și Tudor Mureșanu (Trainer de Nimic). Fiecare echipă finalistă a prezentat un proiect care integrează noi concepte legate de joburile viitorului.

Câștigătorilor li s-au acordat granturi substanțiale pentru a-și transforma ideile în soluții cu impact:

  • Locul I ($15.000): Oportune (Alexandru-Emilian Crăciun, Angela Mihaela Ciuraru, Mihai Cosmin Ciuhureanu, David Stancu-Filipescu, Larisa Prelucan) – București și Galați
  • Locul II ($10.000): Zațu (Teodor-Emilian Cazacu, Andreea Ungureanu) – București și Suceava
  • Locul III ($7.000): Plant from home (Mihail Câmpeanu, Vlad Postelnicu, Teodora Câmpeanu, Andreea Barbuc, Sofiana Alexe, Bianca-Elena Rotaru) – București și Timișoara

„A fost o experiență extraordinară la care nu ne-am așteptat. Mă simt bucuros, e un plus de validare după toată munca pe care am depus-o. Încep să cred că vorba „plec din România că nu am ce face aici” nu o să mai existe în câțiva ani. Prin inițiative ca Oportune și toate celelalte pe care le-am întâlnit în cadrul Future Jobs Cup cred că putem reuși să facem ceva mișto și să schimbăm”, a spus Alexandru-Emilian Crăciun, reprezentant al proiectului Oportune, echipa câștigătoare a locului I, la categoria studenți.

Pe lângă proiectele înscrise de echipe de studenți, au fost premiate idei curajoase venite din direcția ONG-urilor de tineret. Începând din luna aprilie, acestea s-au putut înscrie și ele în competiție cu proiecte menite să investească în creșterea și dezvoltarea asociațiilor lor.

  • Locul I ($5.000): RoboClub (Iulian Vîrban, Gabriela Vîrban) – Teleorman
  • Locul II ($3.000): Liga Studenților din Universitatea „Dunărea de jos” Galați (Alexandru-Cosmin Vlad) – Galați
  • Locul III ($2.000): NewYorkCrew (Sabin-Emilian Prunău) – Galați

„Au fost lucruri noi, inedite, dar atât de utile. Am avut ocazia să întâlnim oameni și echipe deosebite cu care am lucrat foarte bine. A fost un concurs, însă noi, ca ONG-uri, nu avem competitori, lucrăm împreună și facem lucruri comune. Suntem bucuroși că putem lansa următoarea fază a proiectului nostru imediat, în câteva săptămâni”, a menționat Iulian Vîrban, reprezentant al proiectului RoboClub, echipa câștigătoare a locului I, la categoria ONG-uri.

 

Rezultatele, dezvoltarea abilităților și impactul proiectului

Future Jobs Cup a fost apreciat atât de participanți, cât și de mentori, pentru impactul său semnificativ. Unul dintre aspectele remarcabile este optimismul crescut al participanților: 80% dintre aceștia sunt optimiști cu privire la viitoarele locuri de muncă într-o piață a muncii digitalizată. În plus, participanții au dobândit o gamă largă de competențe esențiale, precum analiza datelor, securitatea cibernetică, recunoașterea știrilor false, utilizarea instrumentelor digitale și editarea video. Peste 80% dintre respondenți se simt acum mai pregătiți pentru piața muncii viitoare, iar 75% consideră că proiectul le-a fost de mare ajutor.

De asemenea, participanții au subliniat impactul pozitiv al Future Jobs Cup asupra dezvoltării lor personale și profesionale, evidențiind nivelul impresionant de creativitate și determinare de a găsi soluții la provocările comunității. Astfel, Future Jobs Cup a reușit să răspundă nevoii tot mai mari de abilități digitale și non-tehnice, oferind studenților o perspectivă pozitivă asupra viitorului.

 

Susținerea constantă a tinerilor

Prin intermediul Future Jobs Cup, TikTok și Școala de Valori au demonstrat angajamentul lor în promovarea creativității, bucuriei și autenticității în rândul tinerilor români. Această inițiativă nu doar că a oferit participanților cunoștințe și abilități esențiale pentru viitoarea lor carieră, ci au sprijinit și sprijină în continuare dezvoltarea unei noi generații de antreprenori și specialiști în inovație.

„În acest mediu aflat într-o continuă schimbare, nu a fost niciodată mai important ca studenții și tinerii să fie pregătiți și să aibă cunoștințele necesare pentru a face față provocărilor și schimbărilor. Vrem ca TikTok să se implice direct în oferirea unor soluții palpabile și ne angajăm să contribuim la aceste schimbări care au loc atât la nivelul comunității noastre, cât și în întreaga societate. Și suntem extraordinar de mândri să punem asta la cale alături de Școala de Valori. Așteptăm entuziasmați să vedem rezultatele și cum vor construi viitorul tinerilor”, a spus Jakub Olek, Public Policy and Government Relations Director for CEE & Nordics, TikTok.

Proiectul Future Jobs Cup a avut ca parteneri asociații de studenți și universități de prestigiu din România, printre care Universitatea Româno-Americană din București, Universitatea de Artă și Design Cluj-Napoca și Universitatea de Științele Vieții din Iași, AIESEC Romania și Board of European Students of Technology (BEST București).