Meseria de creator de conținut a fost introdusă în nomenclator, la sfârșitul anului trecut, însă influencerii nu s-au înghesuit să se înregistreze. Doar 72 de persoane sunt trecute oficial cu această meserie. Mulți creatori de conținut spun că mai degrabă le îngreunează viața și aleg să rămână freelanceri, scrie euronews.ro.
Conform datelor oficiale de la Inspecția Muncii, 72 de angajați sunt înregistrați oficial cu meseria de creator de conținut. Estimările Fiscului arată că în România ar fi aproximativ 130 de influenceri, însă nimeni nu are un număr exact.
Meseria de creator de conținut a fost introdusă oficial anul trecut pe piața muncii, dar cei care se înregistrează sunt obligați să aibă un singur contract de muncă, doar cu un singur brand. Un lucru nerealist, spun influencerii.
Când vine vorba de postările creatorilor de conținut, la nivelul Uniunii Europene există un set de reguli împotriva practicilor comerciale înșelătoare. De exemplu, în unele țări, influencerii sunt obligați să spună dacă videourile pe care le fac sunt sponsorizate. Dar în România, legea este ambiguă și se referă mai degrabă la comercianți, nu la creatori de conținut, motiv pentru care, fiecare face după bunul plac, deși au existat amenzi în acest sens. Experții de branding spun că încrederea este un factor crucial în creșterea urmăritorilor.
sursa foto: Shutterstock