Confidenţialitate

Made in RO: Cum se promovau brandurile românești în anii comunismului

CoolNews, Viral
share

A patra editie a nonconformistului muzeu Made in RO dedicat publicitatii si brandurilor romanesti, de care s-au bucurat deja peste 35.000 de vizitatori, va avea un format special anul acesta, fiind organizata ca o caravana expozitionala in trei orase din tara, respectiv la ansamblul Palas, in Iasi (19-27 mai), la Iulius Town, Timisoara (1-13 iunie), si la Iulius Mall, in Cluj-Napoca (1-14 octombrie), intre orele 10.00-21.00. Intrarea este gratuita.

Un decor expozitional creativ si jucaus reconstruieste la scara mica atmosfera din casele romanilor din perioada interbelica si comunista, dar si din magazinele care au nascut atatea povesti amuzante, precum alimentara sau magazinul de electronice si electrocasnice, peste 2500 de exponate care spun povestea unor branduri celebre din viata de zi cu zi a mai multor generatii.

O colectie-cabinet de curiozitati care cuprinde, sub aceeasi palarie, “anunciuri” venite din alte timpuri, alaturi de o expunere de marci nationale mai vechi si mai noi, precum: sosoni Mociornita, ateliere de croitorie si incaltaminte interbelice, motoretele Victoria sau Mobra, apoi binecunoscutul Guban, ciorapi Adesgo, pastele de dinti Cristal si Kalodont, locomotivele Malaxa, Loteria Romana, CEC, uleiul Luboil-Unirea, Revistele Realitatea Ilustrata, Dimineata si ale Oficiului National de Turism, sapunurile Pisica si Cheia, lampile Tungsram M.R., cosmeticele Farmec, primele sticle de Pepsi-Cola si CI-CO sigilate, fabrica de telefoane Standard, PECO, Dacia, biscuitii Eugenia, ciocolatica ROM, masinariile de gatit Aragaz, un ARO, aspiratorul Ideal, Danubiana,  Electronica si Tehnoton Iasi, bicicletele Pegas, supele Supco, magazinele Unirea si Victoria, Brifcor, apoi marcile anilor ’90 care au anuntat sosirea capitalismului si multe altele, pe scurt, exponatele ies din casele oamenilor si ajung piese de muzeu!

Muzeul Made in RO va aduce sub acelasi acoperis o expozitie principala prezentata ca o calatorie in timp, intr-o adevarata istorie vizuala a publicitatii romanesti si a marcilor autohtone, cuprinsa in obiecte autentice de memorabilia si artefacte ale brandurilor iconice, ambalaje, afise, materiale grafice, propaganda politica, postere, machete, ziare si reviste cu reclame, produse casnice de larg consum, cosmetice, jucarii, textile, electronice si electrocasnice, produse alimentare, clipuri TV, reclame din arhive, masini autohtone si multe alte surprize expozitionale din alte vremuri trecute, dar si produse dedicate industriei si brandurilor iconice din orasele gazda.

Selectia de lucrari de arta publicitara si obiecte va cuprinde piese autentice din patru perioade de timp distincte: antebelic, interbelic, perioada comunista si intoarcerea la capitalismul din perioada contemporana – continand atat printuri (afise, ziare, reviste), cat si obiecte reprezentative pentru designul industrial de produse de larg consum, in decoruri autentice de epoca, prezentand o cronica fizica a memoriei economiei Romaniei in care vom promova identitatea culturala si istorica a industriilor creative.

Veti putea afla cum a aparut publicitatea ca activitate in Romania, ce cumparau si consumau sau aveau prin locuinte romanii in trecut, ce era de bonton, dar si povestile din spatele reclamelor si brandurilor nationale de altadata, marcand astfel continuarea eforturilor de a crea primul muzeu de publicitate si branduri romanesti, intr-un tur al amintirilor, un proiect initiat si organizat de Asociatia ESCU, incepand cu anul 2018.

Acest efort vine in continuarea misiunii de a infiinta un muzeu permanent dedicat expunerii, documentarii si digitizarii elementelor patrimoniale legate de marcile romanesti si de creatiile publicitare din ultimii 150 de ani, aducand un omagiu marcilor si reclamelor autohtone ce au facut istorie, fie ca au rezistat testului timpului si s-au reinventat, fie au disparut cu totul. Programul Made in RO detine si o componenta educativa pentru pasionatii de arte vizuale, design, moda, publicitate, istoria media, personalitati si practicieni din domeniul comunicarii, dar si publicul larg, nostalgic sau simplu amator al marcilor nationale.

Mai multe informatii  despre proiect sunt pe https://muzeulpublicitatii.ro.

FOTO: Asociația ESCU 

Articole similare

Intrare gratuită marți, la Muzeul Antipa, pentru toți cei care au nume de animale

Toți vizitatorii care poartă numele unui animal vor avea intrare gratuită marți, 4 octombrie, la Muz...

[BREAKFAST] Câți români mai împrumută cărți de la bibliotecă? Mai puține spectacole și vizite la muz...

Bibliotecile au eliberat anul trecut 16,3 milioane volume, cu 4,2 milioane volume mai puțin față de ...

În curând vei putea să faci bani pe Tik Tok din reclame. Trebuie să ai peste 100.000 de urmăritori...

Creatorii de conţinut vor primi un procent din veniturile generate de reclamele pe care ​​TikTok le ...