Istoria Black Friday și cum a ajuns în România

CoolNews
share

Black Friday (Vinerea Neagră) îşi are originile, bineînțeles, în Statele Unite ale Americii şi se referă la ziua de după Ziua Recunoştinţei, când reduceri uriaşe sunt aplicate de comercianţi diferitelor produse, marcând începutul cumpărăturilor din preajma Crăciunului.

Primele referințe cu privire la folosirea numelui de “black friday” în contextul shopping-ului au apărut în 1961, în Philadelphia, când o publicaţie a descris vinerea de după Ziua Recunoştinţei ca fiind “neagră” din cauza aglomeraţiei din tot oraşul.

Începând cu anul 2005, Black Friday a fost declarată cea mai aglomerată zi de cumpărături din SUA. Multe magazine îşi începeau programul mult mai devreme, chiar la ora 4 dimineaţă, ca să câştige cât mai mulţi clienţi.

În România, conceptul de Black Friday a fost introdus de eMAG şi Flanco, în 2011, şi a devenit mai mare de la an la an. Cele 2 magazine au vândut în 2014 produse în valoare totală de 59 de milioane de dolari.

În 2015, 11 milioane de români au spus că au auzit măcar o dată de Black Friday, iar 6.7 milioane au în plan să achiziţioneze cel puţin un produs.

În 2016, în perioada 18-20 noiembrie, în România, au fost înregistrate 188.000 de tranzacții online prin platforma PayU. În medie, un român a cheltuit 602 lei.

Când are loc Black Friday 2017?

Anul acesta, Black Friday are loc în Statele Unite ale Americii pe 24 noiembrie, iar în România, startul reducerilor se va da pe 17 noiembrie.

Articole similare

„MEG: Confruntare în Adâncuri” domină pentru a doua săptămână box office-ul românesc

Pentru al doilea weekend consecutiv, cel mai recent film cu Jason Statham în rol principal, îşi reve...

Cum poți învăța istoria României ușor

În Anul Centernarului a apărut, în sfârșit, o platformă care explică vizual și simplu istoria Români...

Ce a însemnat ziua de 10 august în istoria muzicii

Pe 10 august 1976, Elton John a avut primul concert sold out la Madison Square Garden în New York. Î...
X