[INTERVIU EXCLUSIV] Sea Shimooka (3 Body Problem): „A fost stresant, dar a fost similar cu teatrul”

Celebrități, CoolNews, Filme, NEWS
share

O decizie crucială luată de o tânără femeie în China anilor ’60 reverberează în timp și spațiu până în prezent. Când legile naturii se dezlănțuie în mod inexplicabil sub ochii lor, un grup restrâns de oameni de știință străluciți își unește forțele cu un detectiv curajos pentru a înfrunta cea mai mare amenințare din istoria omenirii. Seria îi are în distribuție pe Jovan Adepo, John Bradley, Rosalind Chao, Liam Cunningham, Eiza González, Jess Hong, Marlo Kelly, Alex Sharp, Sea Shimooka, Zine Tseng, Saamer Usmani, Benedict Wong și Jonathan Pryce.

David Benioff și D.B. Weiss (Game of Thrones) și Alexander Woo (The Terror: Infamy, True Blood) sunt co-creatori, producătorii executivi și scenariști ai serialului. Bernadette Caulfield (Game of Thrones, The X-Files) este producătoare executivă. Rian Johnson (Knives Out, Star Wars: Episode VIII – The Last Jedi), Ram Bergman și Nena Rodrigue sunt producători executivi din partea companiei T-Street. Lin Qi, regretatul fost președinte al The Three-Body Universe, și Zhao Jilong, directorul executiv al companiei The Three-Body Universe care deține drepturile asupra titlului, se numără, de asemenea, printre producătorii executivi. Și Plan B Entertainment, compania lui Brad Pitt, Dede Gardner și a lui Jeremy Kleiner (Okja, Moonlight) sunt producători executivi. Rosamund Pike și Robie Uniacke sunt producători executivi din partea companiei Primitive Streak. Derek Tsang și Andrew Stanton vor avea rolurile de regizori și co-producătorii executivi. Printre ceilalți regizori se numără Jeremy Podeswa și Minkie Spiro.

Ce ne puteți spune despre audiție și despre cum ați primit rolul lui Sophon?

SHIMOOKA: Povestea cu procesul de audiție este foarte haioasă. Tocmai aterizasem la Berlin după un zbor de 13 ore. Eram buimăcită de schimbarea de fus orar, nici nu știam pe ce lume trăiesc. Eram în camera mea de hotel împreună cu prietena mea cea mai bună, care se ocupa de costumele pentru filmul meu. În miezul verii, fără aer condiționat, eram lac de transpirație, dar am fugit să dau o probă de cameră. Sincer, am făcut-o doar ca să scap de grija ei. După vreo două săptămâni, m-au sunat și mi-au spus că vor să dau o nouă probă. M-au cuprins niște emoții teribile, pentru că eram o fană înflăcărată a serialului Urzeala tronurilor. Apoi, unul dintre directorii de casting, Robert Sterne, m-a întrebat dacă voiam să avem înainte un apel pe Zoom, să discutăm și să parcurgem rolul împreună, ceea ce a fost extrem de util. La finalul apelului, mi-a spus: „n-au găsit pe altcineva care să aducă toate elementele acestea, așa că depinde doar de tine dacă vei obține sau nu rolul”. Fantastic! Nu e ca și când mi-ar fi crescut înzecit nivelul de stres, nu? Apoi, a urmat apelul cu Dan și David, care erau deja la Londra, pentru faza de preproducție. Erau într-un taxi, se uitau la mine de pe un iPad și se tot legănau încontinuu. Comicul situației a transformat întreaga experiență într-una foarte realistă. Apoi m-au sunat și, după cum probabil ați ghicit, m-am panicat.

 

Ne puteți spune ceva mai multe despre parcursul lui Sophon în acest sezon? Cine este, de unde vine, la ce se pricepe și cum ajunge să fie implicată în lupta pentru supraviețuire a omenirii?

SHIMOOKA: Sophon este un fel de reprezentant al San-Ti . Ea ajută personajele și publicul să înțeleagă disperarea San-Ti și chiar comunică de ce sunt aceștia disperați să găsească stabilitate altundeva. Ea este de fapt creația San-Ti, așa că nimic din tot ceea ce face nu este pentru binele omenirii, ci pentru San-Ti.

 

Este un personaj foarte clar creionat, care există cu precădere în jocul de realitate virtuală pe care îl joacă personajele. Cum ați abordat interpretarea versiunii fizice a lui Sophon?

SHIMOOKA: Am abordat-o din două perspective diferite. Mai întâi, am citit cu mare atenție scenariul și am încercat să înțeleg referințele autorilor. Am regăsit multe referințe la divinitate. Lui Sophon chiar i se spune „stăpână” și este o scenă în care calc desculță pe lavă, cam ca o zeitate care merge pe apă. Într-o altă scenă, levitez în fața unui soare uriaș, o trimitere la „Schimbarea la față” a lui Rafael, care îl înfățișează pe Iisus plutind. M-am gândit să întruchipez acea postură și ideea de sacralitate, dar fără a omite trimiterile la producții SF precum EX-MACHINA, pe care îl ador, și la WESTWORLD, astfel încât să am și această dimensiune fizică nonumană. Oamenii sunt spontani, au reacții rapide, pe când în cazul inteligenței artificiale sau al personajelor din jocurile video, cred că mișcările sunt mai metodice, pentru că sunt literalmente programate.

 

Sophon se pricepe să mânuiască sabia. Ați făcut ceva pregătire fizică pentru această parte a rolului?

SHIMOOKA: Da. Sunt genul de persoană competitivă și când am primit rolul și am aflat că personajul meu are o sabie, m-am înscris imediat la niște cursuri de arte marțiale în Los Angeles. Odată ajunsă în Londra, m-am antrenat cu incredibilul Leigh Maddern, care a lucrat la Urzeala tronurilor și de la care am învățat mișcările cu katana. Aș spune că cea mai grea parte pentru mine a fost cea cu mișcarea grațioasă. Oricine mă cunoaște vă poate confirma că sunt cea mai neîndemânatică persoană din lume. Efectiv am două mâini stângi. Așa că mi-a fost destul de greu cu partea aceea. Un mare avantaj a fost că într-un serial la care am lucrat anterior, a trebuit să mânuiesc un arc. Mișcarea pe care o faci când scoți săgeata din tolba de la spate seamănă cu cea pe care o faci când scoți sabia.

 

Ce fel de pregătiri ați făcut după ce ați primit rolul? Ați citit cărțile sau ați făcut alt tip de cercetare?

SHIMOOKA: Da, am citit cărțile. Mă rog, de fapt, am ascultat audiobookul. Mi-a fost de mare ajutor să ascult vocile diferitelor personaje în călătoriile lungi cu mașina. Am lucrat și la partea fizică a personajului. Am studiat mișcările păsărilor, cum ar fi cocorii sau păsările flamingo pentru postură, după care am transferat totul în lumea reală și am mers pe străzile din Londra și LA ca Sophon. A fost cea mai bună pregătire posibilă, pentru că, deși ea este robot, realizatorii își doreau să îi confere o latură umană. Cred că am câștigat mai multă grație în mișcări, am reușit să fac personajul mai uman și chiar m-a ajutat.

 

În care dintre temele principale ale acestui sezon v-ați regăsit?

SHIMOOKA: În aceea că omenirea distruge planeta.

 

Ce anume din povestea lui Sophon vi se pare unic și nou, mai ales din punctul de vedere al acestui gen, al acestui spațiu narativ?

SHIMOOKA: Felul în care este creată Sophon chiar este unic. Practic, este o grupare de fotoni transformați în supercomputere. În plus, ea și ceilalți sophoni pot manipula realitatea umană de la milioane de kilometri distanță. Nu cred că am mai văzut așa ceva.

 

Au existat scene pe care v-a făcut o plăcere deosebită să le filmați sau care, poate, au fost ceva mai dificile?

SHIMOOKA: Cel mai tare mi-a plăcut să-l decapitez pe John Bradley de două ori. Cea mai dificilă scenă a fost în episodul cinci. S-a folosit foarte mult ecranul albastru. Eram doar eu, Jess și Liam, iar în fața noastră erau incredibil de multe elemente vizuale. Un dom în oglindă, nave spațiale care zburau deasupra noastră, zgomot, lumini care se aprindeau și se stingeau și sfere sophon care pluteau în toate direcțiile. A fost o scenă grea și îmi imaginez că trebuie să fie uluitoare. Avea 10 pagini în scenariu, iar Minkie, regizoarea, a vrut să fac totul într-o singură dublă. A fost stresant, dar a fost similar cu teatrul. Cred că asta a fost ideea, să mă lase să intru în ritm, ceea ce chiar am apreciat.

 

Ați menționat vocea lui Sophon, care este extrem de importantă, pentru că servește ca principală legătură a omenirii cu San-Ti. Cum ați abordat interpretarea vocală?

SHIMOOKA: A trebuit să fac niște încălziri vocale intense din diafragmă. Toată echipa știa că le fac, pentru că m-au auzit. Asta pentru că vocea mea este cam cu o octavă mai înaltă. Dar chiar mi-am dorit să sune real și uman și cred că vocea ei este puternică, fără a fi neapărat stridentă.

 

Există povești sau detalii simpatice sau mici indicii de care trebuie să ținem seama sau momente memorabile de la filmări pe care ați dori să ni le împărtășiți?

SHIMOOKA: Pentru mine, momentul memorabil din platou a fost cel în care am filmat scena în care merg pe lavă. Au creat o pistă uriașă cu LED-uri pe care să pășesc. Am avut niște emoții colosale. Ieșeau flăcări adevărate din niște tuburi fix lângă mine și mă înconjura un perete luminos gigantic. Au fost aduși și pompieri care nu mă scăpau din ochi, iar regizorul Andrew Stanton a fost minunat și a redat, cum îi zic eu, muzică de orgă de „coborât în iad” ca să mă aducă în atmosferă. La ultima dublă, a pus RuPaul ca să merg relaxată pe pistă. Așa că a fost o experiență interesantă.

Articole similare

Universuri în interiorul altor universuri: pășește în culisele 3 Body Problem

Producătorii executivi / realizatorii D.B. Weiss, David Benioff și Alexander Woo, alături de actorii...

S-a lansat trailerul final pentru serialul 3 Body Problem. Când se va lansa

Înainte de premiera mondială a serialului de vineri, 8 martie, în cadrul Festivalului de Film SXSW d...

VIDEO Creatorii „Game of Thrones” revin cu „3 Body Problem” din martie

Creatorii David Benioff și D.B. Weiss (Game of Thrones), câștigători ai mai multor premii Emmy, și c...