De vorbă cu Flavia Anghel despre evenimentul BrandingNITE

CoolNews
share

Flavia are un spirit antreprenorial înnăscut, la numai 26 de ani fiind CEO-ul Brandium, Inc., cu cele două publicații de specialitate (Brandingmag și Branding.news) care aduc laolaltă peste 25 de contribuitori activi din întreaga lume. Compania sa a fost răsplătită anul acesta cu premiul Red Herring Top 100, drept una dintre cele mai promițătoare companii din zona de tehnologie. Flavia a fost deja mentor și speaker la evenimente de anvergură precum Startup World Cup & Summit Praga și consultant timp de 4 ani pentru o companie de tehnologie ce aparține de unul dintre giganții industriei de comunicare.

Plecată de la 4 ani în State, ea și-a dorit mereu să se întoarcă în România pentru a ajuta la dezvoltarea pieței locale – iar anul asta a făcut-o – a venit înapoi acasă și organizează primul eveniment dedicat cu adevărat industriei locale de branding: BrandingNITE.

BrandingNITE, noaptea insomniilor de branding.

De ce? Pentru că branding-ul este o ambiguitate, o bătaie de cap pentru numeroși antreprenori, pentru autoritătile locale și chiar pentru specialiștii în marketing. BrandingNITE aduce laolaltă oamenii de bază ai industriei, din agenții de specialitate din România, pentru a desluși soluția acestor bătăi de cap devenite insomnii. Pe 24 noiembrie, la Terra Events Hall.

Care este cea mai dură insomnie de branding a Flaviei?

Un logo. Și atât.

Lumea crede că branding-ul se oprește la un logo sau la un design frumos. Mulți nu înțeleg că branding-ul este ceva la care trebuie să te gândești holistic, din toate punctele de vedere, de la ceea ce arăți sau spui cu produsele tale, la comunicările tale și angajații tăi. Până și cei care înțeleg valoarea pe care o aduce o strategie integrată uită uneori că mai au nevoie și de un conținut (fie el în formă fizică sau digitală) legat puternic de brand-ul respectiv, pentru a unifica toate ramurile de strategie într-un mod eficient și – mai important – coerent. Insomnia e că mulți antreprenori și directori „nu văd brand-ul de logo”, după proverbialul „nu vezi pădurea de copaci.”

Ce medicament recomanzi pentru a trata insomniile în materie de branding?

Pansamentul cel mai bun pentru insomniile branding-ului este răbdarea: răbdarea de a crea ceva de calitate, de a petrece timp alături de scopul organizației, de a gândi de două ori înainte să efectuezi fiecare parte din strategie. Pe lângă asta, e nevoie de răbdare cu clienții și colegii noștri (cei fără specializare în branding). Ei nu au avut aceeași educație ca noi în ceea ce privește valoarea branding-ului și cât durează clădirea unui brand longeviv. Trebuie să redirecționăm focalizarea pe rezultate bazate pe cantitate către rezultatele determinate de calitate. Experiențele consumatorului alături de brand-ul tău (un exemplu foarte bun de promovare a calității) sunt mult mai valoroase în ziua de azi decât prețul produsului, prezența lui în vitrina magazinului sau targetarea promovării lui. Cu siguranță acestea au rămas importante, dar nu se compară cu longevitatea relației pe care o fortifici atunci când te identifici cu dorințele, visele și scopurile consumatorului prin experiențe care îi fac viața mai ușoară sau sunt pur și simplu de neuitat.

Cum recunoaștem un brand suferind de lipsă de strategie?

Dacă fără prezența logo-ului nu poți să identifici brand-ul produsului, magazinului, evenimentului, etc. atunci brand-ul respectiv suferă de o lipsă de identitate, implicit de o lipsă de strategie. E foarte simplu de înțeles dacă pui un brand în paralel cu o persoană. Oamenii care te apreciază sunt și oamenii care te recunosc prin voce, stil, ambiții, cauzele cărora te alături, personalitate, compasiune și multe alte calități care n-au nimic de-a face cu felul în care arăți la față (care ar fi cel mai ușor de identificat și, în exemplul nostru, e ca logo-ul tău). Până și lumea digitală ne-a arătat că este posibil să comunici clar și cu personalitate cine ești, fără ca cineva să te vadă la față – să creezi relații strânse cu oameni pe care nu i-ai văzut niciodată în realitate. Brand-urile contemporane au mult de învățat de la evoluția umanitatii… De asta a apărut noul trend de a compara o organizație cu un organism care trăiește, un ecosistem de acțiuni interne și externe care îi dă puterea să acționeze cât și să inspire.

Care este profilul unui brand sănătos?

Un brand sănătos este unul care se cunoaște pe sine însuși. Fiecare reprezentant al organizației are o relație strânsă cu scopul brand-ului și crede în însemnătatea a ceea ce produce (fie că e tangibil sau nu). Punctul ăsta e unul slab pentru noi în domeniul creativ pentru că mulți își schimbă job-urile de multe ori, într-un timp scurt (mai ales printre agențiile de marketing și strategie) și nu au suficient timp să înțeleagă în profunzime brand-ul (sau brand-urile) cu care lucrează. Un brand sănătos se identifică printr-o echipă aliniată la valorile sale, unde liderii reușesc să susțină dedicația echipelor lor și vice versa. Este un echilibru incredibil și care necesită aceeași răbdare de care ziceam înainte, dar este atât de frumos când vezi cum balanța asta e personificată prin toate interacțiunile noastre ca și consumatori cu brand-ul respectiv.

Cum ți-ai dori să sune viitorul branding-ului în România?

Eu văd un viitor al branding-ului în România unde reprezentanții domeniului susțin un dialog deschis și pasionat nu numai între ei dar și între ei și restul societății. Branding-ul are potențialul de a schimba situații sociale, economice, naționale și internaționale. Pe lângă politică, branding-ul este singura temă care ne atinge pe toți în fiecare zi și în fiecare moment – singura temă care are puterea emoțională cât și practică de a schimba modul în care trăim, interacționăm, călătorim, vorbim, cumpărăm, susținem și colaborăm. Avem un potențial imens ca popor când e vorba de cultură, design, tehnologie și experiențe. Având în vedere că importanța branding-ului va continua să crească pentru companiile românești (atât pentru cele domestice cât și pentru cele globale), ar fi păcat să nu ne folosim glasul remarcabil pentru a cânta împreună valoarea branding-ului de calitate.