Dacă îți cauți un job, ai grijă ce postezi pe Facebook, Instagram și alte rețele sociale!

CoolNews
share

Șase din zece angajatori verifică, în procesul de evaluare a unui candidat pentru un job în cadrul companiei, profilurile acestuia de social media, iar aproape patru din zece țin cont inclusiv de acest criteriu în decizia de recrutare, reiese dintr-un sondaj desfășurat de BestJobs, una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România.

Totodată, candidații trebuie să se aștepte să le fie verificată experiența trecută în CV.

Aproape șapte din zece specialiști în recrutare chestionați au spus că verifică de obicei candidatul cu angajatorii anteriori: 29% atât pentru pozițiile low-level, cât și pentru cele high-level, 34% – doar pentru funcțiile high-level, iar foarte puțini fac verificări doar pentru pozițiile low-level.

Peste jumătate dintre angajatori (53%) mai testează de obicei și abilitatea unui candidat de a interacționa cu echipa din care va face parte, atât pentru pozițiile low-level, cât și pentru cele high-level, în timp ce 14% fac acest lucru doar pentru pozițiile high-level.

Prima impresie este importantă pentru circa 95% dintre angajatori, iar principalele trăsături pe care aceștia le caută la un candidat sunt încrederea în sine (78,5% dintre respondenți), abilitatea de a rămâne calm sub presiune (76,2%) și capacitatea de convingere (61%). Atitudinea relaxată și curajul candidatului contează pentru peste o treime dintre companii, iar șarmul personal pentru doar 14% dintre angajatori.

De asemenea, pentru recrutori cele mai importante caracteristici pe care le-ar plăcea să le vadă la candidatul ideal sunt altele decât carisma. Astfel, ei vor mai degrabă ca acesta să fie onest (67,4% dintre respondenți), eficient (47,7%), cooperant (35,5%), flexibil (30,2%), încrezător (22,6%), competitiv (19,2%), convingător (16,8%), meticulos (14,5%), intuitiv (12,8%), carismatic (12,8%), relaxat (11%) sau independent (9,3%).

În ciuda faptului că una dintre întrebările uzuale la interviuri este unde se vede candidatul peste câțiva ani, în cele mai multe cazuri răspunsul nu este determinant în decizia de angajare. Doar trei din zece angajatori ar lua în considerare respingerea candidatului în procesul de recrutare în cazul în care acestuia îi lipsește un plan realist pe termen lung.

Nici CV-ul tipărit nu mai valorează atât de mult pentru angajatori. Doar pentru 35% dintre cei care fac recrutarea mai contează dacă un candidat vine cu un CV pe hârtie la interviu, pentru restul de 65% contând puțin sau deloc.

Sondajul a fost efectuat în perioada 01 – 15 mai 2019, pe un eșantion de 292 companii mici, medii și mari din România.

Articole similare

[BREAKFAST] Cățăratul pe munte devine un job pentru tinerii din China

În China, cățăratul pe munte nu este doar o activitate recreativă, ci și o oportunitate de venit. Ti...

Calitatea ascunsă care ne face mai atractivi, conform unui studiu surprinzător

Când vine vorba de atracție, majoritatea ar crede că aspectul fizic sau umorul joacă un rol decisiv....

Te pregătești pentru un nou job? Vezi aici pașii pe care trebuie să-i urmezi pentru a fi candidatul ...

Pregătirea pentru un nou job important poate fi un proces provocator și plin de emoții, dar cu o pla...