Cum folosesc giganții social media datele tale personale

CoolNews, Tech
share

Localizarea permanentă a telefonului, scanarea mesajelor și ”împrumutarea” datelor tale personale către aplicații terțe sunt doar câteva dintre lucrurile pe care marile companii online le folosesc atunci când vine vorba de utilizatorii lor.

Facebook, spre exemplu, folosește locația dispozitivelor mobile și prin alte moduri decât prin GPS-ul telefonului.

Folosindu-se de adresele de IP ale conexiunilor tale la internet, Facebook stocheaza automat informații despre locurile si evenimentele la care ai participat.

De asemenea, compania americană îți păstrează inclusiv căutările șterse și iți știe locația exactă chiar și când nu folosești aplicația.

Tinder profită de informațiile contului tău, împartașindu-le cu alte aplicații din Match Group, printre care OKCupid, PlentyOfFish și Match.com

Amazon și Apple împart de asemenea datele tale cu aplicații terțe, pentru „a-ți satisface interesele în legatură cu produsele companiei”.

Noile reglementări ale Uniunii Europene privind datele personale, renumitul GDPR, a rezolvat multe dintre problemele semnalate în acest domeniu, dar a lăsat altele nerezolvate, cum ar fi faptul că nu obligă companiile să-și anunțe utilizatorii căror companii terțe le permite accesul la datele personale și cu ce scop.

Articole similare

Cele mai bune ore de postat pe social media: Cum să scoți rezultate maxime

În era digitală, social media joacă un rol crucial în strategia de marketing a oricărei afaceri. Pen...

Salariu de 100 de dolari/oră pentru a sta toată ziua pe TikTok. Cum poți aplica

O agenție de influencer marketing profită de utilizatorii de social media pentru TikTok și oferă o o...

Atenționare pentru utilizatorii Revolut: Ignorați mesajele care vă solicită datele personale

Nu divulgați informații cerute prin mesaje electronice, pentru că există risc de fraudă. Acestea sun...