Localizarea permanentă a telefonului, scanarea mesajelor și ”împrumutarea” datelor tale personale către aplicații terțe sunt doar câteva dintre lucrurile pe care marile companii online le folosesc atunci când vine vorba de utilizatorii lor.
Facebook, spre exemplu, folosește locația dispozitivelor mobile și prin alte moduri decât prin GPS-ul telefonului.
Folosindu-se de adresele de IP ale conexiunilor tale la internet, Facebook stocheaza automat informații despre locurile si evenimentele la care ai participat.
De asemenea, compania americană îți păstrează inclusiv căutările șterse și iți știe locația exactă chiar și când nu folosești aplicația.
Tinder profită de informațiile contului tău, împartașindu-le cu alte aplicații din Match Group, printre care OKCupid, PlentyOfFish și Match.com
Amazon și Apple împart de asemenea datele tale cu aplicații terțe, pentru „a-ți satisface interesele în legatură cu produsele companiei”.
Noile reglementări ale Uniunii Europene privind datele personale, renumitul GDPR, a rezolvat multe dintre problemele semnalate în acest domeniu, dar a lăsat altele nerezolvate, cum ar fi faptul că nu obligă companiile să-și anunțe utilizatorii căror companii terțe le permite accesul la datele personale și cu ce scop.