Confidenţialitate

Câte secunde de stat pe Facebook duc la un accident rutier

Bogdan, Shurubel & Ionuț, CoolNews
share

Cele două secunde cât a durat până să deschizi acest articol ți-au pus viața în pericol, așa că mai bine trage pe dreapta ca să citești mai departe.

România este în topul țărilor europene cu cei mai mulți morți din cauza accidentelor rutiere. Numai în 2017 s-a înregistrat un record nedorit de 1.951 de decese.

Studiul Fii treaz la volan”, prezentat de Libertatea, arată că media noastră este de 98 de morți la 1.000.000 de locuitori, în timp ce media europeană este la jumătate față de România, cu 49 de victime la 1.000.000 de locuitori.

Problema e că ne ducem din rău în mai rău, în 2017 rata deceselor pe șoselele din România crescând cu 1% față de 2016, spune un raport al Comisiei Europene.

Activitatea pe rețelele de socializare îți răpește secunde vitale de atenție. Astfel, un răspuns pe WhatsApp înseamnă 33 de secunde de neatenție, iar o notificare pe Facebook îți ia 14 secunde din atenție.

Mai grav este când faci un Live pe Facebook. Asta se traduce în 24 de secunde de neatenție și e ca și cum nu te mai poți uita la nimic altceva, la șosea sau la pericole. Asta după ce s-a dovedit că 80% din timpul de Facebook

Live îl petreci privind ecranul telefonului.

În condițiile astea, Asociația pentru Promovarea Asigurărilor și Poliția Română au pornit campania ”Treaz la volan” prin care șoferii, pietonii și bicicliștii sunt încurajați să conștientizeze riscurile oboselii și ale

distragerii atenției.

Articole similare

Poliția a înlocuit mesajele pentru populație cu Imnul României, ”Deșteaptă-te, române” - VIDEO...

Echipajele de poliție aflate pe străzi caută să ridice moralul românilor aflați în autoizolare, în c...

După Netflix și YouTube, Facebook și Instagram reduc temporar calitatea clipurilor video de pe platf...

Facebook a anunțat că va reduce calitatea conținutului video în Europa. Decizia este valabilă și pen...

Facebook şi Instagram vor bloca reclamele la măşti medicale

Facebook a decis să blocheze temporar reclamele la măşti. Decizia Facebook vine ca urmare a încercă...