Confidenţialitate

Care sunt scenariile de începe a anului universitar la Universitatea din București

NEWS
share

După anunțul de săptămâna trecută a lui Klaus Iohannis cu privire la deschiderea școlilor, anunț care viza doar deschiderea sistemului preuniversitar de învățământ, Universitatea din București, cea mai mare universitate din capitală,  a elaborat trei scenarii prin care anul universitar 2020-2021 poate începe în condiții de siguranță.

Scenariile prezentate sunt cele de mai jos, iar decizia este lăsată la latitudinea fiecărei facultăți din cadrul universității:

Scenariul 1 – activități academice derulate în sistem „față în față”

  • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
  • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
  • Planificarea accesului în spațiile de învățământ pe formațiuni de studii adecvate capacității sălilor și susținerea simultană a unor activități educaționale în mai multe săli.
  • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare prevăzute în legislația conformă

Scenariul 2 – activități academice derulate în sistem „blended”

    • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare specifice;
    • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
    • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
    • Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducție” destinată studenților de anul I;
    • Adaptarea curriculară la derularea activităților educaționale în sistem hibrid;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe tipuri de activități;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activitățile educaționale se susțin online, iar cealaltă parte se susțin față-în-față);
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe sub-formațiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenți desfășoară activități față-în-față, iar cealaltă desfășoară activități online, urmând să se facă rocada);
    • Dotarea spațiilor educaționale (a sălilor de curs și a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenții conectați online;
    • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online.

Scenariul 3 – activități academice în sistem online

  • Adaptarea curriculară la modalitățile de desfășurare a activităților online;
  • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online;
  • Pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea activităților online;
  • Sprijinirea studenților provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activitățile online.

Foto cover: Facebook UB

Articole similare

Cum începe școala în România: 12.423 de şcoli în scenariu verde, 4.915 în scenariu galben şi 263 în ...

Astăzi a început școala pentru milioane de elevi. Desigur, aceasta n-a început la fel pentru toată l...

Cum se vor redeschide școlile în fiecare localitate din România

Scenariul Verde: Este varianta cea mai optimistă, cea în care mai puţin de o persoană la mia de locu...

Care sunt scenariile de începe a anului universitar la Universitatea din București

După anunțul de săptămâna trecută a lui Klaus Iohannis cu privire la deschiderea școlilor, anunț car...