10/08/2020 @ 11:26
După anunțul de săptămâna trecută a lui Klaus Iohannis cu privire la deschiderea școlilor, anunț care viza doar deschiderea sistemului preuniversitar de învățământ, Universitatea din București, cea mai mare universitate din capitală, a elaborat trei scenarii prin care anul universitar 2020-2021 poate începe în condiții de siguranță.
Scenariile prezentate sunt cele de mai jos, iar decizia este lăsată la latitudinea fiecărei facultăți din cadrul universității:
Scenariul 1 – activități academice derulate în sistem „față în față”
- Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
- Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
- Planificarea accesului în spațiile de învățământ pe formațiuni de studii adecvate capacității sălilor și susținerea simultană a unor activități educaționale în mai multe săli.
- Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare prevăzute în legislația conformă
Scenariul 2 – activități academice derulate în sistem „blended”
-
- Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare specifice;
- Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
- Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
- Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducție” destinată studenților de anul I;
- Adaptarea curriculară la derularea activităților educaționale în sistem hibrid;
- Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe tipuri de activități;
- Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activitățile educaționale se susțin online, iar cealaltă parte se susțin față-în-față);
- Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe sub-formațiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenți desfășoară activități față-în-față, iar cealaltă desfășoară activități online, urmând să se facă rocada);
- Dotarea spațiilor educaționale (a sălilor de curs și a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenții conectați online;
- Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online.
Scenariul 3 – activități academice în sistem online
- Adaptarea curriculară la modalitățile de desfășurare a activităților online;
- Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online;
- Pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea activităților online;
- Sprijinirea studenților provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activitățile online.
Foto cover: Facebook UB