Care sunt scenariile de începe a anului universitar la Universitatea din București

NEWS
share

După anunțul de săptămâna trecută a lui Klaus Iohannis cu privire la deschiderea școlilor, anunț care viza doar deschiderea sistemului preuniversitar de învățământ, Universitatea din București, cea mai mare universitate din capitală,  a elaborat trei scenarii prin care anul universitar 2020-2021 poate începe în condiții de siguranță.

Scenariile prezentate sunt cele de mai jos, iar decizia este lăsată la latitudinea fiecărei facultăți din cadrul universității:

Scenariul 1 – activități academice derulate în sistem „față în față”

  • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
  • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
  • Planificarea accesului în spațiile de învățământ pe formațiuni de studii adecvate capacității sălilor și susținerea simultană a unor activități educaționale în mai multe săli.
  • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare prevăzute în legislația conformă

Scenariul 2 – activități academice derulate în sistem „blended”

    • Amenajarea spațiilor educaționale în conformitate cu standardele sanitare / de distanțare specifice;
    • Dotarea sălilor cu mijloacele specifice de dezinfecție / sterilizare;
    • Introducerea unor secvențe fizice de triaj sanitar pentru studenți și cadre didactice;
    • Implementarea unei perioade (1-2 săptămâni) de „inducție” destinată studenților de anul I;
    • Adaptarea curriculară la derularea activităților educaționale în sistem hibrid;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe tipuri de activități;
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe perioade de timp (de exemplu: o parte din semestru, activitățile educaționale se susțin online, iar cealaltă parte se susțin față-în-față);
    • Alternarea activităților educaționale față-în-față și online pe parcursul întregului semestru, în funcție de specificul fiecărei activități și de resursele disponibile, prin împărțirea pe sub-formațiuni de studii (de exemplu: într-o perioadă de timp, o parte dintre studenți desfășoară activități față-în-față, iar cealaltă desfășoară activități online, urmând să se facă rocada);
    • Dotarea spațiilor educaționale (a sălilor de curs și a celor de seminar) cu mijloace multimedia, pentru a putea stabili conexiunea sincron cu studenții conectați online;
    • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online.

Scenariul 3 – activități academice în sistem online

  • Adaptarea curriculară la modalitățile de desfășurare a activităților online;
  • Pregătirea și administrarea resurselor tehnologice de susținere a activităților online;
  • Pregătirea cadrelor didactice pentru susținerea activităților online;
  • Sprijinirea studenților provenind din grupuri vulnerabile pentru participarea la activitățile online.

Foto cover: Facebook UB

Articole similare

Notre Dame din Paris: Altar nou și redeschidere mult așteptată după 5 ani de restaurare

Catedrala Notre Dame din Paris, un simbol iconic al capitalei franceze, va fi redeschisă publicului ...

TIFF2022 caută scenarii horror, în competiția Full Moon Script Contest

Festivalul International de Film Transilvania lansează apelul de înscrieri pentru Full Moon Script C...

Înscrie-te și tu la cel mai tare concurs de scenarii by Kira Hagi!

Înscrie-te și tu la cel mai tare concurs de scenarii by Kira Hagi! Concursul se adresează scenariști...