RCA-ul luat direct de la asigurător poate fi mai ieftin decât de la broker.
Odată cu modificările aduse de Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) la Legea RCA, prin modificarea legislaţiei secundare, una dintre modificări permite companiilor de asigurare şi intermediarilor să vândă aceeaşi poliţă RCA la preţuri finale diferite în funcţie de costurile de distribuţie.
„Modificarea este în interesul clienţilor pentru că le oferă opţiunea de a-şi achiziţiona online asigurarea RCA, de oriunde şi oricând, la un preţ mai mic. Nu ne aşteptăm ca această modificare să ducă la o schimbare rapidă în următoarele luni a comportamentului din partea clienţilor. Poate într-un orizont de 2-3 ani se va vedea un impact şi o creştere a businessului online pe segmentul RCA. Acum, ponderea vânzărilor RCA în online este mică, aproximativ 1-2% în total vânzări“, a spus Aurel Badea, Allianz-Ţiriac.
„Dacă ai un accident, îţi suni brokerul şi întrebi ce să faci. Dacă îţi iei poliţa online, suni la un call-center, vorbeşti cu un robot, asta în cazul în care ştii unde să suni. De ce şi-ar face singuri poliţa pe site-ul unui asigurător pe răspunderea lui dacă greşeşte o literă, o cifră. Răspunderea este în totalitate a celui care completează datele. Nu este aşa simplu să îţi faci singur“, a spus Ştefan Prigoreanu, CEO al Millenium Broker.
Astfel, la „articolul 13, alineatele 3 şi 7 din norma ASF nr.20/2017 privind asigurările auto din România, se modifică şi vor avea următorul cuprins: (3) Indiferent de canalul de distribuţie utilizat, asigurătorul RCA practică aceeaşi primă de asigurare netă de cheltuieli de distribuţie stabilită pe baza criteriilor specifice unui asigurat. (7)Oferta asigurătorului RCA este valabilă pentru o perioadă de minimum 10 zile lucrătoare şi conţine următoarele informaţii: a) prima netă de cheltuieli de distribuţie; b) comisionul plătit distribuitorului, exprimat în valoare absolută, sau c) costul aferent vânzării directe; d) data până la care oferta este valabilă; e) costul acoperirii clauzei facultative de decontare directă; f) clauze şi acoperiri suplimentare; g) clasa bonus-malus; h)menţiunea privind posibilitatea plăţii în rate; i)prima de asigurare totală obţinută prin însumarea primei nete de cheltuieli de distribuţie cu cheltuielile de distribuţie aferente canalului de vânzare utilizat de către potenţialul asigurat, cu acoprirea şi separate fără acoperirea clauzei de decontare directă; j) informarea cu privire la tariful de referinţă în care se încadrează potenţialul asigurat.“
sursa foto: Shutterstock