
Un caz cutremurător de înșelăciune iese la iveală în Sibiu, unde un bărbat de 49 de ani este acuzat că, timp de 11 ani, a manipulat și a păcălit un pensionar de 70 de ani, obținând de la el aproape 300.000 de euro sub pretextul unor investiții financiare fictive.
Totul a început cu un simplu apel telefonic, în care escrocul s-a dat drept angajat al Băncii Naționale a României. Cu o poveste convingătoare și un ton profesionist, acesta l-a determinat pe bătrân să-și „investească” economiile, promițând câștiguri consistente. De-a lungul anilor, individul a folosit identități false și chiar s-a dat drept un „robot bancar” pentru a menține iluzia și a-l face pe pensionar să plătească așa-zise „taxe” pentru a accesa profiturile.
În total, victima a trimis aproape 1,5 milioane de lei în peste 600 de tranșe, fără să primească niciun leu înapoi. În cele din urmă, fiica pensionarului a descoperit situația și a alertat autoritățile. Cei doi au depus o plângere, iar suspectul a fost arestat preventiv pentru 30 de zile.
Poliția investighează acum dacă bărbatul a înșelat și alte persoane folosind aceeași metodă. Cazul atrage din nou atenția asupra riscurilor fraudelor telefonice și nevoii de educație financiară, în special în rândul vârstnicilor. Mesajul autorităților este clar: niciun reprezentant al unei bănci nu cere bani prin telefon, iar orice ofertă care sună „prea bine ca să fie adevărată” merită verificată cu scepticism.
sursa foto: Shutterstock