Consiliul Concurenței investighează Apple, ar avea indicii despre un posibil abuz de poziție dominantă pe piața distribuției aplicațiilor pe iOS. Astfel, ar fi fost limitat accesul la datele utilizatorilor folosite pentru scopuri publicitare și, în același timp, ar fi fost favorizate propriile servicii tehnologice de afișare a publicității online în aplicațiile compatibile iOS, scrie europafm.ro.
Potrivit Consiliului Concurenței, Apple și-a dezvoltat un sistem integrat și închis, care include diferite niveluri de componente hardware, software și servicii online, nepermițând niciunui alt magazin de distribuire de aplicații să fie instalat pe dispozitivele sale, cu excepția celui propriu, AppStore.
Autoritatea are suspiciuni că prin introducerea politicii „App Tracking Transparency”, Apple a încurajat utilizatorii să limiteze accesul altor aplicații la profilul publicitar, ceea ce a condus la o restrângere a concurenței pe piața publicității prin aplicații pe dispozitive mobile iOS.
Afectați ar fi toți actorii implicați – agențiile de publicitate, dezvoltatorii de aplicații, prestatorii servicii de atribuire sau performanță etc., cât și consumatorii finali – afirmă Consiliul, într-un comunicat.
ȘTIREA INTEGRALĂ PE EUROPAFM.RO
sursa foto: Shutterstock