Cele trei dungi paralele, marca folosită de producătorul german de echipamente sportive Adidas, nu mai sunt recunoscute la nivel european drept marcă înregistrată a companiei. Marca nu are un caracter distinctiv şi în consecinţă nu poate beneficia de o protecţie juridică, a decis miercuri Tribunalul Uniunii Europene.
În anul 2014, Adidas a înregistrat la Oficiul Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO) o marcă înregistrată constând în trei linii negre paralele pe un fundal alb. În cererea de înregistrare, marca a fost descrisă de Adidas ca fiind alcătuită din „trei benzi paralele echidistante cu aceeaşi lăţime, aplicate pe produs în indiferent ce direcţie”. Însă această marcă înregistrată a fost anulată în 2016 după ce un competitor belgian, Shoe Branding Europe, a susţinut că acest logo nu este suficient de distinct.
Tribunalul a respins argumentul Adidas că acest logo a dobândit caracter distinctiv prin utilizarea sa pe întreg teritoriul UE, subliniind că probele prezentate de Adidas erau referitoare doar la cinci state membre şi nu puteau fi extrapolate la ansamblul teritoriului Uniunii.
Adidas poate face recurs la această decizie a Tribunalului la Curtea Europeană de Justiţie. Însă nu toate dosarele sunt şi revizuite de Curtea Europeană de Justiţie, instanţa juridică supremă a UE.