
România se reînnoiește… cu pensionarea altora. Patru trenuri vechi de peste 30 de ani, scoase recent din circulație de către compania națională de căi ferate din Luxemburg (CFL), au pornit la drum spre România. Deși par mai degrabă pregătite pentru un muzeu al transporturilor, garniturile urmează să-și continue cariera activă pe șinele autohtone.
Trenurile Z2, care au parcurs fiecare peste patru milioane de kilometri, au fost transportate în convoi până la Saarbrücken, în Germania, de unde au fost preluate de noul proprietar și tractate prin Austria și Ungaria, cu destinația România. „Sunt tratate ca marfă, fără electricitate și cu pantografele coborâte”, a transmis un purtător de cuvânt al CFL, confirmând astfel că, momentan, trenurile nu circulă „pe picioarele lor”.
Surpriza nu se oprește aici: încă șase garnituri vor fi livrate până la finalul lunii iunie, iar în total, aproape 20 de trenuri vor lua calea reviziei generale în România. Ultimul tren Z2 va rămâne în Luxemburg, ca piesă de colecție în patrimoniul feroviar local.
Ironia face ca, în timp ce Luxemburg se pregătește să introducă trenuri moderne Coradia Stream High Capacity, România își întâmpină cu brațele deschise veteranele Z2. Deocamdată nu se știe unde exact vor fi folosite aceste garnituri, dar un lucru e clar: la noi, vârsta nu e o piedică – e doar o etapă… care mai prinde o tură de onoare.
sursa foto: Shutterstock