51% dintre români vor să închirieze o bicicletă după perioada de criză
Mersul pe bicicletă este una dintre cele mai simple, mai sigure și mai eficiente căi de a avea grijă de noi și de a ne purta prietenos cu mediul. De asemenea, este și o modalitate care poate rezolva câteva dintre problemele majore într-un oraș aglomerat: cele legate de sănătatea locuitorilor. calitatea aerului și decongestionarea traficului.
Cu multă grijă și preocupare pentru siguranța și sănătatea utilizatorilor noștri, Asociația Green Revolution și Raiffeisen Bank au deschis centrele de biciclete I’Velo Relax din București (Parcul Herăstrău – Metrou Aviatorilor și Arcul de Triumf) și din Constanta, începând de sâmbătă, 16 mai, la ora 10:00
Un studiu național, realizat de către compania Ipsos România și comandat de Asociația Green Revolution și Raiffeisen Bank, arată că 51% dintre români vor să închirieze o bicicletă după încheierea stării de urgență. Absența unei infrastructuri adecvate a localităților reprezintă principala barieră în utilizarea mai frecventă, după ieșirea din izolare, a bicicletelor și trotinetelor.
Studiul a avut ca obiectiv oferirea unei perspective de ansamblu asupra mijloacelor de transport utilizate de români înainte de declanșarea stării de urgență în contextul crizei Covid-19, a motivelor de utilizare a acestora, precum și investigarea posibilelor schimbări de comportament privind transportul după ieșirea din perioada de izolare.
Înainte de declararea stării de urgență, mobilitatea românilor se baza pe mersul pe jos (practicat zilnic de 66% dintre respondenți), pe automobil (de două-trei ori pe săptămână, de 69% dintre respondenți și de 38% – zilnic) și pe transportul public (18% – zilnic). La popul opus, motocicleta și trotineta (clasică sau electrică) reprezentau mijloacele de transport cel mai rar alese de români (doar 1 din 7). 6 din 10 români foloseau bicicleta înainte de apariția stării de urgență, apelând la ea, în medie, cam o dată pe săptămână. Doar 5% din cei chestionați foloseau zilnic acest mijloc de transport.
Astfel, dacă înainte de perioada de urgență, 20% dintre respondenți foloseau frecvent bicicleta ca mijloc de transport, acum 33% din această categorie o vor alege după terminarea carantinei. Utilizatorii ocazionali, care înainte erau 23%, acum vor fi numai 12%. Pe de altă parte, se observă o scădere a utilizării frecvente a transportului public, de la 42% – înainte de criză, la 35% – după. 70% dintre respondenți vor folosi frecvent automobilul după această perioadă (față de 69%, înainte) și 90% vor alege frecvent mersul pe jos (față de 89%).
Deschiderea centrelor I’Velo Relax:
Iubitorii de pedalat vor avea la dispoziție peste 850 de biciclete, șapte zile din șapte, urmând ca în perioada următoarea să fie deschise și centrele de închiriere biciclete din Alba Iulia, Oradea, Brașov, Sibiu și Iași.
Echipa noastră se va asigura că, în centre, se vor respecta regulile de distanțare socială și siguranță prin dezinfectarea constantă a bicicletelor, marcarea de spații de siguranță, încurajarea plății cu cardul, astfel încât plimbarea cu bicicleta să fie o plăcere.
“Paza bună, trece primejdia rea”, așa că recomandăm utilizatorilor noștri să aibă un dezinfectant la ei, pe care să-l folosească înainte și după folosirea bicicletei și să țină cont de recomandările noastre:
Închirierea bicicletelor cu aplicația I’Velo
Păstrare distanța de 1,5 m față de persoana din față
Dezinfectarea constantă a mâinilor
Plata cu cardul
“Orașe din întreaga lume se reinventează ca locuri pentru a fi în continuare locuite. Noi ne continuăm misiunea noastră de a promova mersul pe bicicletă ca mijloc de transport sănătos. Sperăm să convingem și în 2020 cât mai multe persoane că bicicleta este utilitară, rapidă, accesibilă, dar și un mijloc de relaxare, vital într-o capitală europeană. Bicicleta este o soluție pentru diminuarea impactului uman asupra climei și o tranzitie către un mediu mai curat și o societate mai sănătoasă”, a declarat Raluca Fișer, președintele Asociației Green Revolution.
”Cu toții ne dorim să trăim într-un mediu sănătos și sigur și credem că doar nouă ne stă în putere să îl creăm. De peste 10 ani încercăm, prin programele derulate cu Asociația Green Revolution, să contribuim la orașe mai curate și mai prietenoase cu locuitorii săi. Știm că 1,7 milioane de oameni au folosit bicicletele I’Velo în ultimii 10 ani și ne dorim ca numărul lor să crească tot mai mult. Transportul alternativ a devenit de mult timp o nevoie la nivel de societate”, spune Corina Vasile, director de Comunicare Raiffeisen Bank România
I’Velo, în cei nouă ani de funcționare, a reusit să scoată peste 1.700.000 de români la pedalat, contribuind la reducerea emisiilor de CO2 din atmosferă cu aproximativ 2.500 de tone, din 7 orașe din țară: București, Constanța, Brașov, Sibiu, Alba Iulia, Oradea, Iași.
Programul I’Velo Relax a ajuns la al zecelea sezon și continuă promovarea mersului cu bicicleta ca soluție pentru îmbunătățirea calității vieții orașului si a locuitorilor săi.
Conceptul I’Velo Nelimitat continuă și în acest sezon și își propune să ajute și mai mult la fluidizarea traficului din București și să contribuie la o mai mare mobilitate urbană prin accesul mult mai usor la cele două sisteme, Relax și Urban.
Utilizatorii au acces nelimitat la călătorii cu bicicleta cu ajutorul aplicației de mobil I’Velo sau al cardului de membru. Aplicația poate fi descărcată gratuit din Google Play sau Apple Store, iar cardul poate fi achiziționat din centrele Relax sau sediul Urban din zona Dorobanți (str. Profesor Ion Bogdan, nr 21).
I’Velo Nelimitat permite utilizatorilor plimbări nelimitate cu bicicleta în sesiuni de câte 2 ore, pe care le poate prelungi dacă activează în aplicație butonul de Extra time, înainte de expirarea celor 2 ore. Acesta este modul de a verifica statusul bicicletei si că nu vor apărea costuri suplimentare.
Există mai multe tipuri de abonamente pentru iubitorii de pedatalat:
Perioada ONE PASS 1 luna 1 an
Valoare 10 lei/2h 49 lei 149 lei
Pentru bicicletele I’Velo Relax există și următoarele categorii de tarife de închiriere: 6 lei/bicicletă – 1 h; 10 lei/bicicletă – 2 h; 14 lei/bicicletă – 3 h; 18 lei/bicicletă – 4 h; 30 lei/bicicletă – 24 h (luni-joi), iar bicicletele pot fi închiriate gratuit de către pensionari, pe baza talonului de pensie.
Mai multe informații și detalii despre proiect, găsiți accesând site-ul www.ivelo.ro.