Scandalul privind fotografia publicat[ de compania H&M, în care se promovează un hanorac cu mesajul “Coolest monkey in the jungle” (“Cea mai cool maimuță din junglă”) purtat de un copil de culoare, are ecou și în România.
Potrivit unui comunicat de presă transmis redacției Virgin Radio Romania, compania H&M înțelege criticile care i-au fost aduse și este întru totul de acord cu ele.
„Poziția noastră ca și companie este una simplă – această întâmplare este una extrem de nefericită și ne cerem scuze tuturor celor care s-ar fi putut simți ofensați în urma ei. Credem cu tărie că rasismul și prejudecățile, în orice posibilă formă a lor, cauzate în mod deliberat sau pur și simplu accidental, sunt de neacceptat. Înțelegem tot valul de critici care ne-a fost adus și suntem întru totul de acord cu ele. Imaginea în cauză a fost scoasă de pe otate canalele noastre de comunicare iar produsul nu se mai află în oferta noastră de vânzări. În momentul de față facem o serie de investigații interne riguroase, pentru a ne asigura că pe viitor nu vor mai exista incidente asemănătoare celui din prezent.” spune purtătorul de cuvânt al H&M România, Kasia Brzozowska.
Amintim că rapperul The Weeknd a anunțat că nu va mai colabora niciodată cu H&M în urma acestui scandal. Mai mult, starul american P.Diddy vrea să-i ofere tânărului model de culoare un contract de 1 milion de dolari, pentru a colabora cu brandul lui de haine Sean John.