Din acest semestru, urmând trend-urile internaționale care aduc din ce în ce mai mulți experți, persoane publice, vedete și artiști la catedră, Școala Națională de Studii Politice și Administrative își lărgește portofoliul de cadre didactice asociate și o aduce în fața studenților la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, specializarea Communication and Emerging Media pe Oana Tache.
Cu un background solid în media şi o carieră începută la vârsta de 5 ani, Oana Tache a reuşit să facă în ultimii 30 de ani un mix bun între televiziune, radio, presă scrisă, digital, marketing şi producţie de digital video content. Din acest semestru, Dj-ița Virgin Radio România pe care o puteși asculta la radio de luni până vineri, de la 10 la 13 la TicTalk, ajunge la catedră pentru a susține un curs de Digital Content Production.
„E o mare bucurie cu atât mai mult cu cât voi face parte dintr-o echipă extraordinară de profesori și am primit cu mare entuziasm invitația doamnei, Alina Bârgăoanu, decan al Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative și totodată profa mea de disertație la Master-ul de Comunicare și Afaceri Europene pe care l-am terminat și eu tot la SNSPA. Sunt foarte fericită că voi lucra cu profesioniști în domeniul educației, oameni cu viziune care pregătesc viitoarele generații de tineri” , declară Oana Tache.
Un alt punct comun cu echipa SNSPA, pe lângă educație, după cum spune chiar ea, este responsabilitatea socială și implicarea în promovarea valorilor europene. Astfel, pe lângă experienţa profesională acumulată în aceşti ani, Oana colaborează cu Biroul Parlamentului European în România şi a lucrat la campanii ca „De Data Asta Votez”, „Europeni Împotriva Covid 19”, „ÎmprEUnă pentru Europa”, ȚUse Your VoteȚ etc. A moderat evenimente şi producţii offline şi online printre care şi podcast-ul „Întreabă un Europarlamentar”. Este singurul influencer şi producător de conţinut digital din România invitat de Parlamentul European la Bruxelles, la European Youth Week, în 2019, a moderat de 2 ori dezbateri la European Youth Event (în 2021 și 2023), a susținut training-uri în cadrul programului Promotori pentru Democrație și a realizat interviuri exclusive cu Președinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen și cu Președinta Parlamentului European, Roberta Metsola din postura de jurnalist.
„<Ieşi din bulă!> e sloganul personal care mi-a definit activitatea profesională în ultimii ani. Pentru că e important să ieşim din zona de confort, să nu încetăm să încercăm şi să învăţăm, să ne adaptăm schimbărilor tehnologice și să fim și cu un pas în față. Cursul de Digital Content Production pe care am onoarea să îl predau la SNSPA este o provocare pentru mine personal, dar va fi și o experiență interactivă pentru studenți, cu studii de caz, exemple personale, vizite la radio și la TV, invitați din domeniu. Cred că voi face echipă bună cu studenții mei și împreună vom realiza proiecte pan-europene de impact pentru generațiile noastre. De aceea mă bucur şi mai mult, pe lângă proiectele realizate în aceşti ani în media tradițională și digitală, de acest nou început. Aşa că abia aştept să ne întâlnim și la facultate, la Școala Națională de Studii Politice și Administrative!“, încheie Oana Tache.
De la emisiunea pentru copii „Abracadabra”, la cea pentru adolescenţi „Şcoala Vedetelor”, DJ şi Voice Over, actriţă în „Un film Simplu” şi „Pariu cu Viaţa”, Oana a devenit şi cel mai longeviv VJ la MTV România. A realizat peste 50 de producţii TV pentru post şi a fost invitată de 8 ori, în calitate de reporter, la celebrele premii MTV European Music Awards. Tot la MTV, ea a devenit cel mai tânăr Brand Manager din Europa de Sud–Est a MTV International şi este şi în prezent local hero şi Digital Content Manager pentru Viacom International. Experienţa în televiziune a fost completată de rolul de co-prezentator la „Vocea României” şi „Românii Au Talent”, dar şi de poziţii în departamentele de Marketing şi Digital la ProTV, devenind şi primul Digital Host din România şi principalul producător de digital content pentru ProTV, până în 2018. Ulterio, a lucrat şi ca Digital Development Manager în echipele de marketing ale festivalelor UNTOLD şi Neversea. Recunoscută ca fiind un adevărat profesionist şi trendsetter, Oana Tache a înfiinţat casa de producţie de content digital MediaLike Production şi a colaborat cu brand-uri mari, dar şi la evenimente internaţionale ca Tomorrowland, LollaPalooza, Sonar, Websummit etc. şi este şi câştigătoare a două premii Webstock, în 2018 şi 2019. Portofoliul său de producător de conţinut este completat de peste 500 de interviuri cu personalităţi internaţionale şi artişti.
Oana Tache este licențiată în Administrație și Afaceri (specializarea Marketing) la Universitatea București, deține o diplomă Music Business de la Berklee College of Music SUA, a terminat modulul Reuters în Digital Journalism, a terminat International Politics la Institutul Internațional de Business Management din Berlin și este masterandă SNSPA în Comunicare și Afaceri Europene.