Duminica – 14 august 2005 – e o data magica in istoria Belgiei. O tara cunoscuta pentru bere, ciocolata, waffles, piatra de pavaj, diamante, French fries, midii si „muschi” – toata lumea-l stie pe Jean-Claude Van Damme… la toate acestea din 14 august s-a mai adaugata ceva care marcheaza istoria Belgiei: un nou festival care adice orasul BOOM pe harta lumii.
Dar acest festival nu era inca pe buzele tuturor…
De la prima editie aceste eveniment a venit cu ceva nou: o incredibila atentie la detalii, la cele mai mici detalii, de la cocktail-uri pana la entertainment, toate erau duse la nivelul urmator.
Acest festival s-a numit Tomorrowland si avea sa devina cel mai mare spectacol vizual din lume.
Asa a inceput aceasta magie…. cu 10.000 de oameni la prima editie si cu un line up in care au fost incluse nume ca Sven Väth, Sasha, Armin van Buuren, Erol Alkan si Justice).
Daca 10.000 de participanti suna rau, clar 15.000 e mult mai bine. Acesta este numarul de party people care au venit in Boom in anul 2006.
8 scene si suficient spatiu pentru campare. Asa a aparut DREAM VILLE. A fost anul in care Belgia a fost „invadata de ” olandezi, francezi, germani si britanici.
Cifra a devenit si mai mare 20.000, mai mult decat atat TOMORROWLAND se desfasura pe periaoa a doua zile cu 9 scene.
In 2008 festivalul reusea un adevarat BOOM world wide – 50.000 de oameni au transiprat la propiu si au dansat pana la epuizare in cel mai cald sezon de vara din istoria recenta a Belgiei.
Credeti ca s-a plans cineva de asta??
Ei bine, NU!
In 2009 Tomorrowland s-a lansat pe „orbita” – un alt record de temperatura si un Moby in mainstage care a fost magistral. Belgia era deja centrul vietii de noapte in oricare colt al lumii. Atunci a mai fost nevoie de ceva: live set-uri de daytime. Asta inseamna mai multi artisti, din ce in ce mai multi jurnalisti, oameni de peste tot care scriau despre incepurile dominatiei dance la nivel mondial.
Tomorrowland a continuat sa creasca, organizatorii investind in line-up: 100 de DJ, din A-list, scene noi, un evenimet fenomenal si 90.000 de bilete vandute.
In 2011 a mai fost adaugata inca o zi de festival si un numar de 120.000 de tichete vandute intr-o clipa, la propriu.
Dupa ce a fost recompensat in cadrul International Dance Music Award la categoria Best Music Event, Ultra Miami, pierdea suprematia. In 2012 Tomorrowland a devenitt, in mod oficial cel mai mare festival din lume, un must-go pentru fiecare clubber.
In acelasi an a fost luata decizia de a organiza doua sesiuni de presale: una pentru fanii din Belgia, cealalta pentru restul lumii.
Credeti ca a fost o decizie exagerata?
Mai ganditi-va!
Doua milioane de oamnei au vizitata site-ul oficial al festivalului, sperand sa puna mana pe un bilet. Au reusit doar 180.000!
In 2012 a fost lansat si canalul de YouTube Tomorrowland si peste un milion de oameni au putut vedea DJ set-uri, interviuri si imagini behind-the-scenes. Festivalul belgian a ajuns cel mai vizualita eveniment de pe planeta.
La „After Movie” s-au uitat 100 de milioane de oameni.
2013 a fost o alta etapa in dezvoltarea conceptului Tomorrowland: o statie radio in peste 30 de tari, peste 200.000 de bilete vandute si aparitia unui pachet special de festival Global Journey.
Tomorrowland a adus in bugetul Belgie 70 de milioane de euro (2013) si s-a extins in mai multe tari ale lumii. Prima locatie externa a fost a fost Atlanta Georgia.
140.000 de oameni au trait experienta primului TomorrowWorld.
Din acest punct brand-ul Tomorrowland a devnit marca universala.
Despre 2014, 2015, 2016… putem spune doar atat: next level in materie de orice, de la sound la DJ, de la scene la focurile de artificii si tot ceea ce este intre.
AAAA … si asta 1,9 milion de doze de bere si 190.000 de pizza vandute intr-un weekend. :))
– Will this madness ever end?
– To be brutally honest, NO!