România încearcă să se așeze bine pe harta online a lumii, iar pentru asta au sosit în țară aproximativ 50 de bloggeri, jurnaliști și influenceri de pe 5 continente.
Aceștia au conturi de Instagram cu sute de mii sau chiar milioane de urmăritori care vor afla despre locurile frumoase din țară, într-un eveniment de promovare online care va ține 4 zile.
Conturile de Instagram au devenit principalele canale prin care oameni din întreaga lume își aleg destinațiile de vacanță. De exemplu, Dotz SoH, un influencer din Singapore, călătorește pe tot globul pentru a le arăta fanilor destinații noi, iar cei aproape un milion de urmăritori ai săi își organizează concediile după ce postează tipa.
Dotz Soh povestește că, de fiecare dată când ajunge într-o locație, își face foarte bine temele pentru a le da cât mai multe detalii celor de pe Instagram: „Următorii mei primesc o mulțime de sfaturi despre ce să facă în acest oraș, îmi pun o sumă de întrebări. Și pe Facebook-ul meu o să pun un întreg album cu poze de aici”.
Un cuplu de influenceri din Spania, Beatrice și Joan, s-au declarat încântați de România după primele ore de la sosirea la București: „Am ajuns aseară, deja ne place foarte mult mâncarea, oamenii sunt foarte primitori. Este cu mult peste așteptările noastre. Nu am știut că e așa de frumos aici.”
O bloggeriță din Italia a mai fost în România în luna mai, iar atunci a făcut o poză cu adevărat remarcabilă: „Am găsit o stradă cu umbrele atârnate. Am postat-o și toată lumea a luat-o razna pe Instagram”, spune Diana.
Fondatorul Experience Bucharest, Tudor Maxim, spune că până acum câțiva ani, majoritatea oamenilor își alegeau vacanțele de pe catalogul agențiilor de turism, însă lucrurile s-au schimbat mult, iar acum mulți se orientează după experiențele trăite de alții.
Potrivit jurnaliștilor ProTV, chiar dacă industria turismului a crescut în România, încă este nevoie de multă promovare.
Potrivit ultimelor rapoarte INS, în 2017, numărul turiștilor străini a crescut cu 11% față de anul precedent. Rămâne însă mic comparativ cu numărul turiștilor care vizitează țări chiar mai mici decât a noastră.
Aducerea influencerilor în țară, cazarea și transportul lor a costat mai bine de 100 de mii de euro. Banii sunt plătiți de cei cu afaceri în turism, dar și de Primăria Capitalei.