După cum probabil ai remarcat deja, băieții de la Google lucrează pentru un nou look al platformei YouTube. Prima mutare a fost pe partea de Logo, unde bula roşie a fost scoasă de pe cuvântul Tube şi a fost transformată într-un buton care reprezintă funcţia Play.
Design nou
S-a umblat și la partea de design. Site-ul, care a depășit 1,5 miliarde de utilizatori pe lună, trece pe modul Material Design, ceea ce înseamnă text mai clar și ușor de citit și mai mult spațiu alb.
Pentru asta, Google a renunțat la elemente de design care creau impresia de aglomerație, precum umbre, efecte 3D și altele.
Ideea a fost testată timp de mai multe luni cu un număr redus de utilizatori și pare că lucrurile merg bine.
În ultimii ani, filosofia Material Design este folosită de Google pe majoritatea serviciilor sale.
Facilități noi
Google a umblat și la facilitățile YouTube. Ideea de bază, care va fi dusă la final pe o perioadă mai mare de timp, este de a crea un serviciu uniform, în care aceleași opțiunii să fie disponibile pe toate platformele.
În prezent, Google nu oferă pe desktop unele din funcțiile disponibile pe telefoane și invers. Astfel, schimbarea vitezei de redare, funcție disponibilă de mulți ani pe desktop, va fi în curând implementată și în cadrul aplicației mobile, iar minimizarea player-ului video, care permite navigarea în paralel pe site, va fi disponibilă și pe calculatoare.
În prezent, Google experimentează o chestie nouă pentru aplicația de telefoane, care, speră compania americană, va fi pe placul tinerilor şi va genera mai multe afișări. Este vorba de navigarea de la un video la altul printr-un swipe orizontal.
De exemplu, o mișcare cu degetul pe ecran de la dreapta la stânga va afișa un alt clip pe care YouTube îl consideră potrivit pentru utilizator. Un gest similar dar în direcția inversă va realiza revenirea la clip-ul anterior.