În anul 1999 cititorii revistei britanice „DJ” l-au votat pe Paul Van Dyk câștigător la categoria ”Best Music Maker”, alături de alte legende în materie – Fatboy Slim (2) și Paul Oankenfold (3). Tot atunci, în cadrul „Music Awards” – Londra a primit premiul pentru categoria „Best International DJ”. Publicația „Ministry Of Sound” l-a ales ca fiind cel mai bun DJ internațional, iar setul său de 6 ore de la Gatecrasher a fost votat de cititorii revistei „Muzic” din Marea Britanie, ca fiind cel mai bun set de club din toate timpurile. Hit single-urile sale „Another Way„, „Tell Me Why” și „We Are Alive” s-au aflat, pentru mai multe săptămâni, în chart-urile dance din Germania, iar în Marea Britanie au ocupat locurile 15, 13 și 7 în top-urile de vânzări.
A continuat să urce și în clasamentul anual al DJ Mag (Top 100 DJ), iar „Mixmag Magazine” l-a ales, în același an 1999, „Man Of The Year”; a urmat „Muzic Magazine” care l-a numit „Leader Of The Trance Nation„… un limbaj universal, înțeles de oamenii fiecărei națiuni, în fiecare colț al lumii. Mai simplu spus: Paul Van Dyk a creat piese care reușeau să captureze o singură emoție, o emoție care se trăia cu aceeași intensitate în toată lumea!
Născut în 1967 în Eisenhuettenstadt, în estul Germaniei, Paul a crescut sub regimul comunist. Datorită reunificării Germaniei a avut posibilitatea să vadă prin „fereastra capitalismului”. A urmărit programele posturilor de televiziune din Vest și a ascultat posturile de radio. A înregistrat muzica lor și a adus-o la petrecerile din partea estică, pentru că acolo nu apăruse cultura de club: „În acele zile ascultam show-ul radio al Monikei Dietl. Am fost de-a dreptul fascinat de muzica „The Smith” și „New Order„. Tot ceea ce ascultam era însoțit de un mesaj puternic și emoționant”, a declarat Van Dyk.
„În 1989 a venit și finalul unei perioade grele, dar eram în sfârșit LIBERI! Atunci a fost momentul în care cultura club s-a răspândit în toate colțurile Berlinului. La început se asculta acel sunet greu Detroit Techno. Îmi plăcea acel spirit energic, dar lipsea ceva… Am căutat să descopăr acel element lipsă”, a continuat DJ-ul.
Această permanentă nevoie de a căuta noul, de a inventa sunete deosebite, nu l-a părăsit niciodată. A reușit să cumpere două turntable-uri învechite și a creat prima sa înregistrare, care venea cu un concept nou, inovator, despre cum ar trebui să sune muzica.
Puțin mai târziu, în martie 1991, stilul său unic în muzica dance a fost ascultat, pentru prima dată în public, în celebrul club berlinez „Tresor„.
Cam tot în acea perioadă, Paul a început să lucreze la o serie de compoziții originale. Prima sa producție „Perfect Day„, a fost lansată în 1992. „Eram teribil de fericit, ca un copil mic, țineam în mână prima mea înregistrare”, își amintește Paul. „Perfect Day” a fost lansată cu un label underground din Berlin – „MFS” și reprezenta debutul unei cariere promițătoare, pe care a urmat-o fără nici o pauză sau ezitare pentru a ajunge în TOP!
În 1993 Paul van Dyk a creat un smash hit de club, cu remix-ul pentru Humate – „Love Stimulation„, care a devenit piesa anului.
Un an mai târziu, primul său album „45 RPM” a fost lansat pe piață, în același timp DJ-ul având o rezidență legendară de club – „E-Werk„. În timp, Van Dyk și-a câștigat respectul meritat din partea comunității dance, remixând o serie dintre cei mai cunoscuți artiști precum: Inspiral Carpets, Sven Vath, Curve și New Order. Asta se întâmpla înainte de a realiza cel de-al doilea album de artist – „Seven Ways„, care i-a adus statutul pentru care a muncit – unul dintre cei mai grozavi și talentați artiști ai muzicii electronice.
„Seven Ways” a însemnat începutul unei frenezii internaționale și a unui interes uriaș pentru stilul DJ-ului german: interviuri, DJ set-uri pe tot globul, așa că Paul Van Dyk a intrat în prima divizie – Top 100 Salecharts. Chiar și presa de specialitate din Marea Britanie, care este recunoscută pentru modul în care își protejează si promovează proprii DJ-i și artiști, a capitulat în fața acestui talent din afară; cititorii „DJ Magazine” au votat albumul „Seven Ways” ca fiind Number One Album. Single-urile „Beautiful Place„, „Forbidden Fruit” și „Words„, alături de remix-urile de la Salt Tank, Quattara și Curve, i-au securizat locul în prima ligă în chart-urile dance din Marea Britanie și Europa.
Paul Van Dyk a devenit o „instituție” în Berlin, „E – Werk” cucerea de fiecare dată cu noutatea și magia muzicii, cu o serie de invitați speciali din zona superstarurilor: Nick Warren, BT, Dave Seaman și Sasha.
În anul 1998 „45 RPM” a fost lansat și în Marea Britanie, iar noul remix pentru piesa „For An Angel” a invadat cluburile din toată lumea. Albumul „a rupt” în Marea Britanie – două săptămâni consecutiv a fost NO 1; au urmat Statele Unite, Australia, Olanda, Belgia și Scandinavia.
În 1999 s-a produs separearea de label-ul „MFS”, iar Van Dyk a luat-o de la capăt; o nouă echipă și un label nou – „Vandit Records„. Acesta a lansat cele două release-uri ale lui Paul, plus o serie de artiști DJi noi, cu un stil inovator. În Anglia, Deviant Records a avut grijă să se ocupe de lansarea altor producții marca Van Dyk; furtuna germană creativă nu putea fi oprită…
Triplul CD – „Vorsprung Dyk Technik„(1998), o combinație de 33 de track-uri, a fost considerat cel mai diversificat material al DJ -ului: remix-uri pentru clasicele „Love Stimulation” (Humate),”Playing With The Voice In Germany” (Joe T. Vanelli), club hit-ul „1998” (Binary Finary), dar și single-ul lui Van Dyk – „For An Angel”. La un an de la apariție, în noiembrie 1999, „Vorsprung Dyk Technik” a fost declarat oficial – „Silver„, cu peste 60.000 de unități vândute în UK, o performanță rară pentru un triplu CD.
Al treilea album de artist intitulat „Out There And Back” a apărut în anul 2000 și a intrat în Top 20 Album Sale Chart, în Marea Britanie și Germania. Single-uri precum „We Are Alive” și „Tell Me Why” au fost și ele piese de top (locul 7, respectiv 14).
Pentru Columbia Records, Van Dyk a lansat un EP, cu remix-uri noi pentru piesele din albumul „Out There And Back„, la care s-au adăugat 3 track-uri noi – „Movement„, „Out There” și „A Different Journey To Vega„.
Pe 14 august 2007 a fost lansat „In Between” cu Mute Corporation, album la care Paul a lucrat aproape 3 ani. Pe acest LP se găsesc o serie de colaborări cu Jessica Sutta (Pussycat Dolls), Rea Garvey (Reamonn), M.O.R.P.H, Wayne Jackson, Ryan Merchant și David Byrne (Talking Heads). Anul acesta a lansat un mix album, primul de acest fel, după o pauză de doi ani; este vorba de seria „Cream Ibiza„.
Astăzi, calendarul de evenimente al DJ -ului este incredibil: apariții în toate colțurile lumii, din Londra în Tel Aviv, Mexic, New York, Ibiza, Singapore, Berlin… și lista poate continua; este însa mult prea lungă!
Are gig-uri de club, festivaluri de muzică electronica, un label, un studio de înregistrări și un show radio – Vonyc Sessions.