În ultimul timp au apărut pe internet extrem de multe pagini pe rețelele de socializare care sunt false și își asumă identitatea unor brand-uri cunoscute, promițând anumite lucruri gratuite dacă le urmărești sau dacă le tag tag într-un story.
Ei bine, ca să vă feriți de acest lucru, vă facem astăzi un ghid prin care veți putea să vă dați seama care sunt conturile oficiale ale brandurilor și care sunt false. Vom face asta folosind imagini de pe conturile nostre de Instagram, Facebook și Twitter.
În primul rând, pe fiecare platformă există opțiunea de „verificare” a identității acelui cont. Acest lucru atestă faptul că cel din spatele contului este/reprezintă brandul. Dacă acele conturi pe care le vizitați nu au acea bifă albastră, înseamnă că acel cont nu este neapărat unul de încredere sau unul oficial.
Pe Facebook, profilul verificat va arăta așa:
Pe Instagram, profilul verificat va arăta așa:
Pe Twitter, profilul verificat va arăta așa:
Dacă pe rețelele de socializare diferența dintre profilurile false și cele oficiale e ușor de făcut, în cazul campaniilor pe site-uri lucrurile astea sunt ceva mai complecate de făcut. Avem, totuși, câteva sfaturi pentru voi:
- Verificați dacă acel concurs este promovat și pe rețelele de socializare (pe conturile oficiale)
- Verificați dacă datele pe care vi le cer sunt legale și nu oferiți niciodată datele de la card sau Codul Numeric Personal
- Trimiteți un mail pe adresa de contact a brandului și încercați să confirmați veridicitatea concursului.