Cum au devenit jocurile mobile o adevărată piață pentru reclamele online (P)

CoolNews
share

Cu toții suntem obișnuiți să fim bombardați de reclame la diferite produse sau servicii în fiecare minut pe care îl petrecem online sau în fața televizorului. Chiar dacă sunt repetitive și de cele mai multe ori enervante pentru marea majoritate a persoanelor, reclamele sunt o modalitate pentru cei ce le difuzează de a sponsoriza anumite programe sau beneficii pentru cel ce folosește aplicația sau programul tv.

Un mod de a evita reclamele atunci când ești online este acela de a folosi Adblock sau orice altă aplicație similară. Rolul lor este acela de a se infiltra prin paginile de internet pe care le accesezi și să blocheze reclamele ce pot fi deranjante.  Adblock este unul dintre cele mai populare programe folosite atât pe desktop cât și pe dispozitivele mobile în acest moment.Asta înseamnă că majoritatea site-urilor și aplicațiilor pierd bani de fiecare dată când utilizatorul acestor aplicații sau site-uri nu vede reclamele. Astfel că, majoritatea companiilor au început să investească în modalități prin care să afișeze reclame în ciuda existenței unui program care să le blocheze.

Google Ads este una dintre aceste modalități. Gigantul Google a investit într-o întreagă branșă dedicată construirii unor reclame care nu deranjează utilizatorul, nemaifiind nevoie de programe care să interfereze cu sponsorii aplicațiilor sau site-urilor pe care le navighezi.

Pe de altă parte, dezvoltatorii de jocuri se bazează în principal pe reclame pentru a putea produce un venit pe baza jocurilor și aplicațiilor dezvoltate de ei. Astfel că, așa cum știm cu toții atunci când descărcăm un joc nou care să ne ocupe timpul, ne vom împiedica inevitabil de reclame la un interval setat de timp. De cele mai multe ori aceste reclame pot fi închise după cinci secunde; dar, dacă jocul sau aplicația promite anumite recompense în urma urmăririi unei reclame, acest lucru devine imposibil, utilizatorul fiind obligat să urmărească întreaga reclamă pentru a putea primi recompensa.

Foto: Mohamed HassanPixabay

În jocuri cazino online, precum în marea majoritate a jocurilor ce pot fi instalate pe orice dispozitiv mobil, instalarea unor programe care să blocheze reclamele nu este de ajutor. Aceste programe funcționează rareori pe dispozitivele mobile, rezumându-se doar la a bloca reclamele atunci când folosești browserul telefonului.

În ultimii ani frecvența reclamelor în jocuri a devenit supărătoare pentru mulți utilizatori, acest lucru putând fi verificat pe paginile dedicate recenziilor aplicațiilor mobile. În ciuda acestor plângeri, dezvoltatorii de aplicații mobile nu au altă alternativă în afară de a restricționa accesul utilizatorilor prin impunerea cumpărării jocurilor și aplicațiilor. Această tranzacție asigură lipsa reclamelor dar majoritatea utilizatorilor de dispozitive mobile nu optează pentru aplicațiile ce trebuiesc plătite.

Ca o concluzie, putem spune că, deși sunt deranjate și în ultimii ani au devenit tot mai frecvente, prezența reclamelor ne asigură o utilizare gratuită a multor programe și aplicații. Multe dintre cele mai populare aplicații mobile nu ar fi avut succesul răsunător pe care îl au dacă nu s-ar fi folosit de reclame și de sponsori pentru a putea fi observate și adoptate de marea majoritate a utilizatorilor

Foto principal: Unsplash