Actrița Monica Davidescu spune că organizatorii au dat-o rău de tot în bară cu momentul ăsta: „Aseară premiile Gopo. Glamur, eleganță, parfum, asta dacă organizatorii nu ar fi greșit flagrant aducând manele în scenă”!
Aurelian Temișan a fost și mai dur în exprimare: „În seara asta am trăit un moment rușinos. Eram în fața televizorului, dar tot rușine am simțit. Să ai pe scena Teatrului Național din București derularea premiilor GOPO, un festival de elită, în sală mari scenariști, regizori, producători, oameni de televiziune, mari actori ai țării și să asculți un burtos în maiou alb (căruia îi mai lipsea doar grătarul!), cântând manele… e TOTAL RUȘINOS!!!
Această asociere a primei scene a țării, TNB, cu Gala Premiilor prestigiosului Festival de renume internațional, GOPO, şi actul de subcultura creat, îmi lasă un gust amar și mă oripilează.
Atât am avut de spus. #ruşine”
Nici Mihai Mărgineanu nu a gustat momentul pregătit de organizatori cu Dan Bursuc: „Aseară, la Premiile Gopo, cel mai cu ștaif eveniment al culturii cinematografice românești, organizatorii au adus pe scenă o trupă formată din niște băieți plinuți și cu ‘maiouri’ peste burți burdușite care au ‘făcut un program’ de manele.
Aseară la Premiile Gopo am văzut vârfuri ale culturii noastre, aplaudând stinghere și din bun simt, o trupă de maneliști.
I-am simțit stingheri și speriați, ca pe timpul comunismului când trebuia să aplauzi ca să te vadă securistul cum că nu ești retrograd și destabilizator. Aseară, la Premiile Gopo, văzând atâta subcultură injectată în cultură m-am convins că România este în metastaza stadiul final și că nu mai apucăm nici tratamentul paleativ.
Mulțumim domnului Tudor de la Giugiu și lu’ doamna!”
Pe de altă parte, activistul Dragoș Bucurenci i-a criticat pe intelectualii fini care au criticat cum au știu ei mai dur cântarea trupei Kana Jambe:
„Un alt mare artist, care cântă cover-uri după (cu adevărat) marea manelistă Romica Puceanu, precum și alți intelectuali fini și-au dat, de asemenea, ochii peste cap în fața unei asemenea blasfemii.
Nu e niciun secret că suntem încă rasiști până-n măduva oaselor, dar e întotdeauna amuzant să vezi că taman cei cărora le pute muzica altora sunt cei ale căror producții muzicale nu miros nici ele tocmai bine.
În rest, nicio surpriză în legătură cu dubla măsura. Suntem deschiși la minte, o ardem cool, ascultăm muzică lăutărească, ascultăm Paraziții, ascultăm Corina Chiriac și Mirabela Dauer, ascultăm chiar și manele, dacă sunt vechi, adică de muzeu (Șaraimanul Romicăi Puceanu ce-o fi?!), n-avem nicio prejudecată, dar manelele din zilele noastre chiar sunt sub demnitatea noastră, pentru că, nu-i așa?, asta-i muzică țigănească și la noi în România, în grădina Maicii Domnului, numai țiganii ascultă manele, așa să ne-ajute Dumnezeu.
Frații mei, patrioții lu‘ pește prăjit, întrebați-l pe istoricul Răzvan Theodorescu de unde vine muzica de la „Deșteaptă-te, române!”. O să aveți o mare surpriză, legionari dumneavoastră!
Serios acum, e așa de greu să trăim laolaltă în țara asta, fără să ne mai dăm ochii peste cap când nu ne place cultura altora? Din câte știu, dintr-o manea n-a murit nimeni, dar din rasism, fascism și xenofobie au murit niște milioane de oameni pe continentul ăsta. Totul începe cu dispreț și se termină cu niște hecatombe. Eu încă mai sper că măcar cei mai educați dintre noi vor învăța odată lecția asta.”