Luxosul brand Burberry a anunțat joi că va face câteva schimbări radicale ca urmare a criticilor primite din partea activiștilor de mediu.
Într-o declarație de presă, reprezentanții casei de modă britanice spun că nu se vor mai folosi blănuri naturale în colecțiile viitoare ale brandului, iar bunurile nevândute nu vor mai fi arse, așa cum se întâmpla până acum.
Interdicția legată de arderea produselor nevândute intră în vigoare imediat.
„Acest angajament se bazează pe obiectivele pe care le-am stabilit anul trecut ca parte a agendei noastre de responsabilitate pe cinci ani și este susținută de noua noastră strategie, care contribuie la rezolvarea cauzelor deșeurilor”, spun reprezentanții Burberry.
Vara asta, luxosul brand a fost în fruntea unui scandal de proporții după ce a recunoscut că a distrus haine și parfumuri în valoare de peste 36 de milioane de dolari numai în 2017 și a declarat că apelează la această practică pentru a împiedica vânzarea ieftină a produselor brandului.
În privința decizie de a interzice blănurile naturale, reprezentanții Burberry spun că este vorba de etapa finală a unui plan pe care îl au de câțiva ani și în cadrul căruia au limitat utilizarea blănurilor de iepure, vulpe, nurcă și raton asiatic în colecțiile trecute.
Grupurile care militează pentru drepturile animalelor au salutat decizia casei de modă britanice.
Directorul executiv al Burberry, Marco Gobbetti, a declarat că toți creatorii din companie își concentrează acum talentul pentru a găsi soluții pozitive pentru înlocuirea blănurilor și păstrarea brandului la cotații înalte.
„Luxul modern înseamnă a fi responsabil din punct de vedere social și ecologic. Acest crez este esențial pentru noi la Burberry și cheia succesului nostru pe termen lung”, a spus Gobbetti.
El a mai anunțat că Burberry va recicla produsele rămase nevândute la finalul unui sezon. Astfel compania a încheiat un parteneriat cu compania de lux Elvis & Kresse pentru a transforma 120 de tone de produse din piele în produse noi, în următorii cinci ani.