Bucharest International Dance Film Festival 2017 și-a desemnat, duminică seară, câștigătorii.
În competiția internațională, cel mai bun film a fost desemnat ”The Line”, regizat de Adrien Ouaki și Nathan Cahen, al cărui coregraf este Adrien Ouaki. Scurtmetrajul, pe care juriul l-a premiat ”pentru complexitatea expunerii cinematografice, dublată de un limbaj de mișcare puternic care susține ideea filmului”, a primit și un cec în valoare de 1.000 de euro.
O mențiune a revenit peliculei ”2-28”, realizată de Florent Schwartz, regizor și coregraf, care scoate la iveală efectele instaurării cultului personalităţii generalului Chang în Taiwan.
Scurtmetrajul a fost premiat ”pentru explorarea unui subiect sensibil din punct de vedere politico-social, într-o manieră inteligentă și, pe alocuri, ironică”.
Premiul pentru inovație, în valoare de 500 de euro, a fost acordat peliculei ”To the Ends of the Fingertips”, regizată de Roswitha Chesher.
Filmul ”reușește să creeze situații inedite, corpuri și atmosfere noi, cinematografia și mișcarea conlucrând la generarea unor momente de stranietate și suspans”, potrivit juriului.
Mențiunea pentru inovație a fost oferită scurtmetrajului ”We no longer wait for barbarians”, regizat de Alain El Sakhawi, care a semnat coregrafia alături de Collettivo QBR.
Filmul crează o poveste ”jovială și tensionată, prin modalitatea de jonglare cu spațiul, mișcarea camerei de filmat și montaj”.
Preferatul publicului a fost ”Mourning”, de regizorul și coregraful Réka Szabó, film care a primit și un premiu de 500 de euro.
Titlul de cel mai bun film românesc și un premiu în valoare de 1.000 euro oferit de Institutul Cultural Român au fost acordate peliculei ”Golden Boi”, regizate de Corina Andrian, la care au colaborat coregrafele Maria Beatrice Tudor și Mariana Gavriciuc.
”Golden Boi” a fost premiat pentru ”modalitatea în care elementele cinematografice crează un spațiu intim între corpuri și reușesc să schimbe perspectiva asupra spațiului”.
În plus, juriul a acordat o mențiune pentru cel mai bun film românesc. Ea a revenit peliculei ”Fly on”, de Dragoș Istvan Roșu, Luiza Comșa și Tudor Panduru, coregrafi – Dragoș Istvan Roșu și Luiza Comșa, ”pentru aportul pe care cinematografia îl aduce dansului”.
Proiectul ”Never Ending”, de Laura Andrei, a câștigat pitch-ul [CO]LAB, datorită potențialului ideii sale ”de a se transforma într-un film de dans care întâlnește criteriile genului”.