
Colosseumul, simbolul etern al Romei și una dintre cele mai vizitate atracții turistice din lume, a devenit scena unui scandal de proporții. Toți turiștii care au achiziționat bilete online pentru accesul la monument au fost, de fapt, înșelați. Autoritatea antitrust din Italia (AGCM) a amendat cu aproape 20 de milioane de euro o companie italiană de ticketing și șase operatori de turism, pentru practici comerciale ilegale care au transformat accesul la Colosseum într-o adevărată loterie.
Cum s-a întâmplat? Potrivit anchetei, firmele implicate au folosit software-uri automate – roboți digitali – pentru a acapara biletele disponibile online la prețul standard. Ulterior, acestea erau revândute prin intermediul turoperatorilor, la prețuri mult mai mari și doar împreună cu servicii adiționale: tururi ghidate, transferuri de la hotel sau așa-zis „acces prioritar”.
În acest mod, achiziționarea unui bilet simplu la prețul oficial devenise aproape imposibilă pentru turistul obișnuit, forțat să plătească de câteva ori mai mult sau să renunțe complet la experiență.
Autoritățile italiene spun că această schemă a fost una organizată, cu scopul de a maximiza profitul în detrimentul vizitatorilor, iar sancțiunile vin ca un semnal clar că astfel de practici nu vor fi tolerate.
Colosseumul a fost martor la lupte antice, dar și la nedreptăți moderne. De data aceasta, însă, gladius-ul a fost în mâinile justiției.
sursa foto: Shutterstock