[BREAKFAST] Scumpirea alimentelor schimbă obiceiurile românilor la cumpărături

CoolNews, NEWS
share

Creșterea prețurilor la alimente i-a determinat pe români să își schimbe obiceiurile de consum. Dacă în trecut roșiile, castraveții și strugurii erau nelipsiți din coșul de cumpărături, acum tot mai mulți oameni renunță la ele în favoarea produselor mai accesibile și mai sățioase.

Românii aleg să cumpere mai multă carne și cartofi, deoarece acestea oferă un aport caloric mai mare la un preț mai mic. Același principiu se aplică și în cazul fructelor: strugurii, perele și merele sunt cumpărate mai rar, iar locul lor este luat de banane, care sunt mai consistente și mai accesibile ca preț.

În piețele din România, inclusiv în cea mai mare piață agroalimentară din București, Piața Obor, se observă un comportament mai precaut al cumpărătorilor. Oamenii cumpără în cantități mai mici și sunt mai atenți la fiecare produs adăugat în coș.

„Cumpăr două, trei bucăți pe săptămână sau patru. Mult mai puțin decât înainte. E o problemă cu prețurile”, spune un cumpărător.

Statisticile confirmă această tendință: consumul de legume pe cap de locuitor este în scădere. În medie, un român consumă lunar aproximativ 2,5 kilograme de roșii, 500 de grame de castraveți, 4 kilograme de varză și 1 kilogram de rădăcinoase.

Scumpirea alimentelor influențează alegerile de zi cu zi, iar românii sunt nevoiți să se adapteze, prioritizând alimentele mai accesibile și sățioase. Rămâne de văzut cum va evolua această situație și dacă prețurile vor reveni la un nivel mai accesibil în viitor.

 

sursa foto: Shutterstock

Articole similare

[BREAKFAST] Scandalul taxei de parcare din Sectorul 4: Locuitorii dau Primăria în judecată

Locuitorii Sectorului 4 din București au decis să ia măsuri împotriva noii taxe de parcare impuse de...

[BREAKFAST] Prietenie fără margini: Poștașul din Iași și câinele care îl însoțește zilnic

Într-un cartier din Iași, un poștaș are un ajutor de nădejde, însă nu unul obișnuit. Negruțu, un câi...

[BREAKFAST] TokoToko Zoo – Grădina zoologică pentru oameni care vor să fie câini

Un japonez pasionat de transformarea în câine a dus hobby-ul la un alt nivel și a deschis o grădină ...