Mișcarea anti-Valentine’s Day capătă tot mai multă putere, iar reacțiile împotriva acestei sărbător;i a iubirii devin din ce în ce mai evidente în cultura modernă.
Din cauza campaniilor de marketing agresive, care subliniază presiunea socială, se pare că există un trend crescător de contestare și schimbare a percepției generale asupra acestei sărbători, prin inițiative creative.
Într-o epocă în care consumul excesiv și presiunea socială se intersectează, Ziua Îndrăgostiților poate părea mai mult o provocare decât o sărbătoare a dragostei autentice. Campaniile comerciale abundă în mesaje și produse care se adresează cuplurilor fericite, potrivit MSN.
Un aspect al mișcării anti-Valentine’s Day, constă în respingerea stereotipurilor și a tradițiilor tradiționale ale sărbătorii.Un exemplu elocvent al acestei mișcări este observat în modul în care unele companii și platforme online adoptă un ton anti-Valentine în campaniile lor de marketing.Această mișcare nu este doar o reacție la consumismul excesiv, ci și o exprimare a nevoii de autenticitate și autonomie în relațiile interpersonale. Tinerii sunt din ce în ce mai conștienți de impactul presiunii sociale și al influenței mediatice asupra percepției despre sine și asupra relațiilor lor. O mamă din SUA povesteşte că la şcoala publică a fiului său, în Washington, D.C., elevii au obiceiul de a-şi dezinstala aplicaţia Instagram, pentru câteva zile. „Dezinstalează Instagram de pe 13 până pe 16”, spune că i-a povestit băiatul său, când l-a întrebat ce se întâmplă în grupul lui de prieteni de Ziua Îndrăgostiților. „Așa că nu trebuie să vadă pe alții să-și pună pozele cuplului.”
sursa foto: Shutterstock