
În era digitală, Inteligența Artificială (A.I.) a devenit un element esențial pentru turiștii moderni. Un studiu realizat de Amadeus IT Group pe un eșantion de 6.000 de turiști arată că 87% dintre aceștia au încredere în A.I. atunci când vine vorba de planificarea unei vacanțe. Doar unul din zece turiști mai pleacă în concediu fără a apela la tehnologie pentru a-și optimiza experiența de călătorie.
Chatboții sunt noii agenți de turism, ajutându-i pe călători să găsească cele mai bune destinații, restaurante și activități. Această tendință nu mai este doar un moft, ci un obicei de călătorie bine înrădăcinat. Tinerii sub 26 de ani sunt cei mai deschiși la utilizarea A.I., doar 3% dintre ei exprimând reticență față de tehnologie.
Aproape jumătate dintre participanții la studiu folosesc aplicațiile cu A.I. pentru a descoperi cele mai bune restaurante, în timp ce 49% cer indicații despre transportul local. De asemenea, 43% dintre turiști caută recomandări pentru zone mai puțin turistice, dar autentice, unde pot experimenta cultura locală în mod inedit.
Călătorii în interes de serviciu sunt și mai dispuși să lase A.I.-ul să le organizeze deplasările. 54% dintre aceștia ar permite tehnologiei să le facă integral rezervările, iar 50% cer sugestii pentru activități de divertisment. În plus, 18% dintre respondenți spun că nu ar avea nicio problemă ca A.I.-ul să le genereze recenzii pentru hoteluri și restaurante după încheierea vacanței.
Astfel, A.I. nu doar că simplifică procesul de planificare, dar transformă călătoriile într-o experiență mai eficientă și personalizată, redefinind industria turismului.
sursa foto: Shutterstock