[BREAKFAST] Ghostingul: De la Social Media și aplicațiile de dating, la un fenomen grav din piața muncii și societate

CoolNews, NEWS
share

Majoritatea marilor companii s-au confruntat în ultimii ani cu experiențe de tip ghosting în procesele de recrutare, ceea ce este un indicator major al apariției unor noi fenomene sociale, cu efecte grave în următorii ani, arată o analiză Arthur Hunt România.

Practic, deși au aptitudinile necesare pentru rolul pentru care aplică și parcurg cu succes mai multe etape de recrutare, un număr masiv de candidați încetează brusc comunicarea cu recrutorii, fără nicio explicație.

Procentul se ridică la aproximativ 10% din totalul candidaților, iar acest comportament este cel mai frecvent întâlnit în special la tinerii cu vârste cuprinse între 20 și 40 de ani și este un mecanism de evitare, lipsă de asumare sau frică de tranziție către experiențe noi.

Procentul în care se înregistrează fenomenul de ghosting variază în funcție de industrie, însă la nivel general acesta este întâlnit în ultimii ani în toate proiectele de recrutare pentru segmentul de middle management, conform specialiștilor companiei. În rolurile financiare și de IT acesta este cel mai ridicat (28%), în alte roluri tehnice acesta este de 22%, iar la nivel general se situează la 10%. Aceasta în condițiile în care, la nivelul anului 2019, fenomenul de ghosting se înregistra doar în cazuri excepționale, fără impact statistic.

sursa foto: Shutterstock

Articole similare

Alessandra x Andrei Bănuță lansează o nouă piesă din EP-ul “Până la final și mai departe” - “Dezastr...

Alessandra și Andrei Bănuță lansează o nouă piesă din EP-ul “Până la final și mai departe” - “Dezast...

,,Viitorul sună bine” cu The Motans la Breakfast

The Motans aduce un optimism realist și precaut în cea mai nouă piesă a sa, ,,Viitorul sună bine”. P...

BREAKFAST: Guvernul de la Tokyo, în centrul ironiilor după o gafă într-o fotografie oficială

Astăzi, la Virgin Radio Breakfast, Andrei Niculae și Elena Cernea au dezbătut o știre inedită despre...