Munch România este o platformă prin care restaurantele, brutăriile, magazinele și hotelurile pot comercializa produsele nevândute.
Modul în care Munch funcționează este simplu. Prin intermediul aplicației, puteți cumpăra ”Munch-uri”, care sunt pachete surpriză oferite la o reducere de 40%, delicatesele din acestea fiind proaspete și de bună calitate.
Munch România își dorește să promoveze o alimentație sustenabilă, și să insufle simțul responsabilității sociale prin reducerea risipei alimentare. Inițiativa Munch România de a combate acest tip de risipă, care până la urmă este unul din factorii contribuitori la criza climatică din prezent, arată faptul că un stil de viață sustenabil și responsabil atrage beneficii în domeniul economic, social și ecologic.
Comercializarea alimentelor nevândute este o situație în care ambele părți au de câștigat: locurile/restaurantele obțin venituri suplimentare, iar cumpărătorii/oaspeții au acces la alimente/mese de bună calitate la un preț redus. Aplicația Munch, prezentă în mai multe țări, a fost deja descărcată de peste 80.000 de persoane, astfel Comunitatea de Salvatori de Hrană prevenind emiterea a aproape 120 de tone de gaze cu efect de seră echivalente cu CO2.
”Cu aplicația Munch, avem ocazia de a crea o situație avantajoasă atât pentru restaurant, cât și pentru consumator, respectiv mediul înconjurător, deoarece consumatorul câștigă, restaurantul câștigă și Pământul câștigă. Suntem încrezători că, la nivel național, atât locuitorii cât și restaurantele vor deveni mai deschiși la posibilitatea unei existențe mai sustenabilitate și că tot mai mulți salvatori se vor alătura”, spune unul dintre fondatorii al Munch.
”Următoarea oprire va fi orașul Târgu Mureș, unde vom fi constant în căutare de parteneri. Platforma de salvare a alimentelor se preconizează a fii lansată în Târgu Mureș la sfârșitul lunii iulie, dar vă puteți înscrie încă de pe acum pe grupul de Facebook” – a declarat Attila Tankó, reprezentant al Munch România.